Biedronka i Lidl mają w Polsce najwięcej lojalnych klientów

Bez krawata

Szyld Lidla na jednym ze sklepów
fayecraven [CC BY 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0)], via Wikimedia Commons

Wskaźnik rekomendacji Net Promoter Score (NPS) dla sieci handlowych, określający stopień lojalności klientów, najwyższe wartości osiągnął w przypadku sklepów sieci Biedronka i Lidl, wynika z badania GfK Shopping Monitor 2018.

Biorąc pod uwagę znajomość sieci detalicznych, niemal wszyscy nabywcy wskazują sieć #Biedronka #Lidl #sklepy #handel

Z badania wynika, że obecnie ponad 40% nabywców deklaruje, że zawsze lub często bierze udział w programach lojalnościowych.

Na przestrzeni ostatnich lat odsetek ten utrzymuje tendencję wzrostową i w porównaniu z rokiem 2014 wzrósł o 15 punktów procentowych, podano także.

“Sklepy sieci Biedronka wyróżnia dobrze odbierany przez klientów program lojalnościowy oraz szeroka oferta produktów marki własnej. Natomiast jej bezpośredniego konkurenta – sklepy sieci Lidl – inspirująca oferta produktowa wysokiej jakości i jej unikatowość” – powiedziała ekspert GfK w dziale Consumer Panel & Shopper, Renata Twardowska, cytowana w komunikacie.

Znajomość sieci detalicznych

“Biorąc pod uwagę znajomość sieci detalicznych, niemal wszyscy nabywcy wskazują sieć Biedronka. Ponadto, ponad połowa z nich jako pierwszą wymienia tę sieć spontanicznie. Na kolejnych miejscach znalazły się sieci Lidl, Tesco i Kaufland ze znajomością wspomaganą na poziomie 70-83%” – czytamy dalej.

Pod względem znajomości sieci drogeryjno-kosmetycznych najczęściej wymieniane są sklepy sieci Rossmann (88%), Drogerie Natura (52%) oraz Hebe (41%), jak wynika z badania.

Badanie GfK Shopping Monitor 2018 zostało przeprowadzone w listopadzie 2017 roku metodą wywiadów face-to-face CAPI na próbie osób odpowiedzialnych za zakupy produktów FMCG do gospodarstwa domowego.

Źródło: ISBnews

 

Udostępnij artykuł: