Biura prasowe banków w ocenie dziennikarzy

Finanse i gospodarka

Zdaniem dziennikarzy zajmujących się rynkiem finansowym najlepsze biura prasowe mają: Bank Zachodni WBK (1 miejsce), mBank (2 miejsce) oraz ING Bank Śląski (3 miejsce). Najważniejsze cechy biura prasowego to: szybkość reakcji, a także profesjonalizm oraz wiedza pracowników biur prasowych - wynika z IX edycji badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Zdaniem dziennikarzy zajmujących się rynkiem finansowym najlepsze biura prasowe mają: Bank Zachodni WBK (1 miejsce), mBank (2 miejsce) oraz ING Bank Śląski (3 miejsce). Najważniejsze cechy biura prasowego to: szybkość reakcji, a także profesjonalizm oraz wiedza pracowników biur prasowych - wynika z IX edycji badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Dziennikarze dobrze oceniają współpracę z biurami prasowymi banków - 86% jest zadowolonych z tej  współpracy. W porównaniu z wynikami badania sprzed dwóch lat, zdecydowanie wzrósł poziom zadowolenia z biura prasowego BZ WBK, które obecnie jest liderem zestawienia, a w poprzedniej edycji badania plasowało się na piątym miejscu. Biuro prasowe mBanku i ING Banku Śląskiego niezmiennie pozostają w czołówce.

Dziennikarze oceniali biura prasowe banków pod kątem różnych kryteriów. Szybkością reakcji i rzetelnością komunikatów wszystkich bije biuro BZ WBK. Dostępność telefoniczna pracowników biura i czytelność komunikacji strategii banku to domena mBanku. Profesjonalizm i wiedza pracowników cechuje biuro prasowe Raiffeisen Polbank. Natomiast PKO BP bije wszystkich aktywnością kanałów komunikacji elektronicznej.

- Wyniki tegorocznego badania pokazują pewne zmiany zarówno w ocenie biur prasowych banków, jak i źródeł pozyskiwania informacji przez dziennikarzy. W ciągu ostatnich dwóch lat polepszyła się jakość pracy biura prasowego BZ WBK, które z piątego miejsca w 2014 roku przesunęło się na miejsce pierwsze. Ponadto, dziennikarze przyznają, że częściej korzystają z mniej popularnych do tej pory form komunikacji oferowanych przez banki: czatów, profilów w mediach społecznościowych czy materiałów online. Zdecydowanie wzrosła też rola innych mediów jako źródła informacji, głównie portali i wortali o tematyce finansowej, a także stron państwowych instytucji związanych z finansami (np. NBP) - komentuje Aleksandra Brzozowska z ARC Rynek i Opinia.

Przemysław Szubański

Udostępnij artykuł: