Bleisure, czyli nowy trend w podróżowaniu łączący wyjazd służbowy z wypoczynkiem

Bez krawata

Mężczyzna ze spadochronem wyskakujący z samolotu
Fot. stock.adobe.com/Joggie Botma

Mimo szybko postępującej cyfryzacji życia, turystyka jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż gospodarki zarówno na świecie, jak i w Polsce. Coraz większy udział w jej wzroście odgrywa również turystyka biznesowa, a w niej zyskuje na znaczeniu nowy trend – bleisure.

#Bleisure, czyli nowy trend w podróżowaniu łączący wyjazd służbowy z wypoczynkiem #rynekpracy #millenialsi

Określenie „bleisure” to termin pochodzący z połączenia angielskich słów „business” i „leisure”, czyli połączenie wyjazdu służbowego z wypoczynkiem. Jak pokazują doświadczenia z rynku amerykańskiego, jest to zyskujące na znaczeniu zjawisko w biznesie i trend z dużym potencjałem w turystyce, zauważalny również już w Polsce.

Popularność trendu określanego terminem „bleisure” pokazuje, jak zmieniają się aktualnie oczekiwania co do podróży biznesowych. Duże znaczenie w popularyzacji tego zjawiska, jakim jest łączenie wyjazdu służbowego z wypoczynkiem, ma funkcjonowanie na rynku pracy millenialsów, czyli przedstawicieli pokolenia Y urodzonego pomiędzy 1980 – 2000. Jest to wymagająca grupa pracowników, często postrzegana przez pracodawców jako roszczeniowa i wygodna, ale także zaangażowana w pracę i mobilna. Dla nich połączenie wyjazdu służbowego z zwiedzaniem i wypoczynkiem jest sposobem na gromadzenie przeżyć, które pozwala im zaoszczędzić pieniądze, poznawać nowe miejsca, czasami spotkać się z rodziną mieszkającą poza krajem i aktywnie wypoczywać.

Millenialsi pokochają „bleisure”

– W Polsce „bleisure” jest wciąż nowym trendem w turystyce i bardzo młodym zjawiskiem na rynku pracy, ale podobnie jak city break, który debiutował kilka lat temu szybko zyskuje na znaczeniu. Aktualnie polskie miasta, szczególnie te popularne turystycznie poza dobrą infrastrukturą hotelową, mają do zaoferowania wiele ciekawych rozrywek. Nie musimy udawać się na zagraniczny „business trip”, aby po spotkaniach firmowych dobrze wypocząć czy oryginalnie spędzić czas zwiedzając na przykład miasto legendarnym samochodem czy oglądać je z góry podczas lotu widokowego samolotem. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Pracodawcy szczególnie ci, którzy walczą o uwagę pokolenia millenialsów, również zyskują na aprobacie zjawiska „bleisure”, ich pracownicy wracają z takich podróży bardziej wypoczęci, zadowoleni i zmotywowani do dalszej pracy.

Biorąc pod uwagę, że według statystyk do 2020 roku, pokolenie millenialsów będzie stanowić już 50% globalnej siły roboczej, wyjazdy w formule „bleisure” mogą już wkrótce również w Polsce być atrakcyjnym elementem budowania oferty rekrutacyjnej i wyróżniającej pracodawców w walce o utalentowanych pracowników.

– Badania realizowane przez serwis Prezentmarzeń potwierdzają, że coraz więcej Polaków poszukuje sposobów na oryginalny i ciekawy wypoczynek i chce atrakcyjnie spędzać czas wolny. Nowy na polskim rynku trend jakim jest „bleisure” wpisuje się w tę potrzebę, co więcej efektywnie łączy biznes i rozrywkę, co dla firm z branży turystyki i „czasu wolnego” jest sygnałem, że w klientach biznesowych tkwi duży potencjał. – podsumowuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Źródło: Prezentmarzeń

Udostępnij artykuł: