BLIK: IV kwartał 2018 roku najlepszy w historii. Rekordowe 33,7 mln transakcji we wszystkich kanałach

Z rynku

Logo BLIK
Źródło: BLIK

Polski Standard Płatności (PSP) odnotował wzrost liczby transakcji BLIK-iem we wszystkich kanałach do rekordowego poziomu 33,7 mln w IV kw. br. W całym roku było to 91 mln transakcji, trzykrotnie więcej niż w roku 2017, podał PSP.

W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku użytkownicy zrealizowali 33,7 miliona transakcji we wszystkich kanałach. W całym roku było to 91 milionów transakcji #BLIK #RokBLIKA @BLIKmobile

BLIK zamknął czwarty kwartał 2018 roku i tym samym cały rok, ze wzrostami i rekordami transakcji w każdym z kanałów. Z 33,7 mln transakcji w ostatnich trzech miesiącach roku, najwięcej, bo aż 25,3 mln odnotowano płatności w internecie (to o blisko 300% więcej niż w ostatnim kwartale 2017 roku). Transakcje w sieci to 75% wszystkich operacji BLIK-iem w czwartym kwartale, podał PSP w komunikacie.

Pierwszy wybór przy płatnościach w e-commerce

“BLIK staje się pierwszym wyborem przy płatnościach w e-commerce. Oprócz tego, że jest już powszechnie dostępny, to także dzięki kolejnym innowacjom jakie wprowadzamy wspólnie z bankami, jest najwygodniejszą metodą płatności w sieci” – powiedział prezes PSP Dariusz Mazurkiewicz, cytowany w komunikacie.

Kolejnym pod względem popularności kanałem, w którym użytkownicy korzystają z BLIK-a są bankomaty. Wpłaty i wypłaty to 13% ogółu transakcji w IV kwartale. W ostatnich 3 miesiącach ubiegłego roku użytkownicy korzystali z tej funkcji BLIK-a ponad 4,4 mln razy – to wzrost o 183% r/r, podano również.

Liczba przelewów na numer telefonu BLIK wzrosła o ponad 400 proc.

O ponad 400% r/r wzrosła liczba przelewów na numer telefonu BLIK. W IV kwartale było ich 2,06 mln (o blisko 50% więcej niż w trzecim kwartale), poinformował operator systemu BLIK.

“Przelewy na numer telefonu BLIK są coraz popularniejszą metodą rozliczeń pomiędzy użytkownikami. To nie tylko zasługa dobrze przyjętej kampanii pokazującej zalety tego rozwiązania, ale przede wszystkim bardzo ważnej zmiany, jaką wprowadziliśmy wspólnie z bankami – użytkownicy w aplikacji mobilnej widzą kto z ich znajomych z listy kontaktów telefonu korzysta z przelewów BLIK” – powiedział Dariusz Mazurkiewicz.

Liczba transakcji w terminalach płatniczych (POS) wzrosła w IV kwartale o 370% r/r i wyniosła 2,03 mln. Wpływ na to miało udostępnienie płatności BLIK-iem w sieci sklepów Biedronka oraz Lidl, a także w terminach płatniczych Banku Pekao.

Polacy wykonywali średnio 366 tys. transakcji BLIK-iem dziennie

W IV kwartale 2018 r. Polacy wykonywali średnio 366 tys. transakcji BLIK-iem dziennie. Dzienny rekord transakcji BLIK-iem wyniósł ponad 581 tys.

Od początku 2018 roku Polacy zrealizowali aż 91 mln transakcji BLIK-iem, to blisko trzy razy więcej niż rok wcześniej i dwa razy więcej niż w pierwszych trzech latach funkcjonowania systemu. Wartość transakcji zrealizowanych w 2018 r. przekroczyła 12 mld zł, podczas gdy w roku 2017 było to 4,5 mld zł. W całym roku odnotowano 66,2 mln transakcji w internecie, 14,6 mln wpłat i wypłat w bankomatach, 5,18 mln przelewów na numer telefonu oraz 5,04 mln transakcji w terminalach płatniczych, podał także PSP.

Przeczytaj także nasz wywiad z Szymonem Wałachem, dyrektorem pionu strategii i transformacji cyfrowej w PKO BP: BLIK-iem już wkrótce zapłacisz za granicą >>>

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIK-a mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

Źródło: ISBnews

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: