BLIK na terminalach Polskich ePłatności

Z rynku

Polskie ePłatności udostępniły swoim klientom możliwość przyjmowania transakcji BLIK. Nowe rozwiązanie zostało wdrożone we współpracy z Alior Bankiem. Z systemu BLIK będą mogli korzystać również klienci płacący przez internet, o co zadbała firma PayLane, wchodząca od niedawna w skład Grupy PeP.

#BLIK na terminalach Polskich #ePłatności. Rozwiązanie wdrożono we współpracy z @AliorBankSA

– Skokowe zwiększenie dostępności BLIKA w terminalach płatniczych na polskim rynku jest konieczne, aby tak, jak w przypadku e-Commerce i bankomatów, użytkownicy systemu mogli cieszyć się z wygody i szybkości płatności mobilnych w sklepach stacjonarnych każdego dnia. Współpraca z Polskimi ePłatnościami to ważny krok do realizacji tego celu. To dostęp do BLIKA w dziesiątkach tysięcy nowych terminali – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

BLIK to wygodna, a zarazem bezpieczna forma realizowania transakcji elektronicznych, dzięki której płacenie za codzienne zakupy jest bardzo proste. W terminalu płatniczym wystarczy wpisać 6-cyfrowy kod, wygenerowany w aplikacji mobilnej banku oraz potwierdzić transakcję w telefonie. Kod BLIK ważny jest przez dwie minuty. Podobnie działa BLIK w bankomatach i wpłatomatach oraz w internecie. Popularność BLIKA rośnie bardzo szybko – usługa dostępna jest od trzech lat – w 2015 roku zrealizowano nim 2 miliony transakcji, podczas gdy w 2017 już 33 miliony.

 BLIK będzie dostępny dla przedsiębiorców prowadzących biznes w internecie

– Przyjmowanie płatności BLIK udostępnimy w tym kwartale na ok. 40 tys. terminali naszych klientów, sukcesywnie powiększając dostępność na całej bazie. W tej chwili jesteśmy gotowi oferować usługę BLIK naszym nowym merchantom terminalowym. Ponadto BLIK będzie dostępny dla przedsiębiorców prowadzących biznes w internecie, gdyż BLIK wdrażamy równocześnie w spółce PayLane z grupy kapitałowej PeP, która dostarcza płatności online – komentuje Jarosław Mikos, prezes Polskich ePłatności.

– W 2017 r. nasi klienci biznesowi zyskali dostęp do wspólnej oferty Alior Banku i Polskich ePłatności, obejmującej preferencyjne warunki użytkowania nowoczesnych terminali płatniczych PeP oraz prowadzenia rachunku firmowego. Teraz rozszerzamy naszą propozycję o możliwość przyjmowania na terminalach płatności BLIK. To kolejna inicjatywa banku odpowiadająca na potrzeby klientów ceniących innowacyjne, wygodne i bezpieczne rozwiązania – mówi Maciej Surdyk, wiceprezes zarządu Alior Banku.

Źródło: Polskie ePłatności

 

Udostępnij artykuł: