BLIK: rekordowy I kw. 2018 r. Ponad 14 milionów transakcji

Z rynku

Blik - Logo

W pierwszym kwartale 2018 roku Polski Standard Płatności odnotował znaczne wzrosty liczby transakcji BLIKIEM we wszystkich kanałach. W tym czasie Polacy zrealizowali ich ponad 14 milionów.

#BLIK zamyka pierwszy kwartał 2018 roku ze wzrostami i rekordami transakcji ogółem i we wszystkich kanałach #PSD @BLIKmobile

BLIK zamyka pierwszy kwartał 2018 roku ze wzrostami i rekordami transakcji ogółem i we wszystkich kanałach. Z 14 mln transakcji najwięcej odnotowano płatności w internecie – 73,5 proc., czyli 10,5 mln. BLIK jest coraz częściej używany do wypłat w bankomatach, które stanowią 18 proc. wszystkich transakcji w kwartale. Polacy wypłacili w ten sposób gotówkę aż 2,6 mln razy. Natychmiastowych przelewów na telefon było 650 tys. (4,5 proc.), a płatności w terminalach 560 tys. (4 proc.).

– Dane transakcyjne BLIKA za pierwszy kwartał 2018 roku po raz kolejny pokazują, jak dynamicznie upowszechnia się on w Polsce. BLIKIEM zapłacimy już w całym polskim e-commerce oraz 245 tysiącach terminali, a także wypłacimy gotówkę w 17 tysiącach bankomatów. W porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku łącznie liczba transakcji w okresie od stycznia do marca wzrosła prawie 2,5-krotnie. Dodatkowo, tylko w minionym kwartale było ich o jedną trzecią więcej niż łącznie w 2015 i 2016 roku – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Liczba transakcji w internecie wzrosła o 24 proc. 

Porównując do ostatniego kwartału 2017 roku, liczba transakcji w internecie wzrosła o 24 proc. Wypłat z bankomatów było o 8 proc. więcej, natomiast płatności w terminalach o 4 proc. więcej. Wyraźny 20-procentowy wzrost zanotowano także w kanale przelewów na numer telefonu.

– Przelewy P2P stają się coraz popularniejsze, ponieważ nie wymagają podania numeru konta a środki do odbiorcy docierają natychmiastowo. Część banków, w których dostępny jest BLIK umożliwia już także sprawdzenie kto korzysta z tego typu rozwiązania poprzez wyświetlanie ikony BLIKA tuż obok nazwy kontaktu. To sprawia, że BLIK staje się tak intuicyjny jak choćby komunikatory społecznościowe – podkreśla Dariusz Mazurkiewicz.

Średnio 158 tys. transakcji BLIKIEM dziennie

W pierwszym kwartale Polacy wykonywali średnio 158 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. Było to średnio 117 tys. płatności w internecie, 28 tys. transakcji w bankomatach, 6 tys. płatności w terminalach płatniczych i 7 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord transakcji BLIKIEM łącznie wyniósł ponad 216 tys., a w samym internecie aż 158 tysięcy.

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, płacić w internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać gotówkę z bankomatów oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to jedna z najszybszych metod płatności w sklepach internetowych oraz mobilnych.

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ok. 80 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Pekao SA.

Źródło: Informacja prasowa

 

Udostępnij artykuł: