BLIK zamyka II kwartał 2018 r. z rekordami. Liczba transakcji wzrosła do 18,5 mln

Z rynku

Blik - Logo

Polski Standard Płatności (PSP) odnotował wzrost liczby transakcji BLIK-iem we wszystkich kanałach - łącznie do 18,5 mln w II kw. br. i do niemal 33 mln w całym I półroczu - tj. tyle samo, co w całym 2017 r.

Najdynamiczniej, bo prawie dwukrotnie w porównaniu z pierwszym kwartałem, wzrosła liczba płatności w sklepach stacjonarnych, których było ponad milion #BLIK @BLIKmobile

“BLIK zamyka drugi kwartał 2018 roku z kolejnymi rekordami. Z 18,5 mln transakcji najwięcej odnotowano płatności w internecie – 70%, czyli 12,9 mln. To o 23% więcej niż w poprzednim kwartale. Rośnie także popularność pozostałych kanałów. W ciągu ostatnich trzech miesięcy Polacy zrealizowali 3,5 mln wpłat i wypłat BLIK-iem z bankomatów, czyli o 35% więcej niż w pierwszym kwartale. Wypłaty stanowią 19% wszystkich transakcji w okresie od kwietnia do czerwca” – czytamy w komunikacie.

Najbardziej wzrosła liczba płatności w sklepach stacjonarnych

Najdynamiczniej, bo prawie dwukrotnie w porównaniu z pierwszym kwartałem, wzrosła liczba płatności w sklepach stacjonarnych, których było ponad milion (6% wszystkich transakcji). Pozostałe 5% stanowiły przelewy na numer telefonu, których było 990 tysięcy, czyli o 32% więcej niż w I kwartale 2018 roku.

“W ciągu sześciu miesięcy Polacy płacili, wypłacali i przelewali BLIK-iem niemal 33 mln razy. Tempo wzrostu popularności BLIK-a w Polsce jest cały czas wysokie. Polacy przekonali się do standardu BLIK-a w aplikacjach swoich banków” – powiedział prezes PSP Dariusz Mazurkiewicz, cytowany w komunikacie.

Liczba transakcji w internecie wzrosła trzykrotnie

Porównując II kwartał 2018 r. z analogicznym okresem ubiegłego roku, liczba transakcji w internecie wzrosła trzykrotnie, podobnie jak liczba przelewów na numer telefonu. Płatności w sklepach stacjonarnych było 2,5 razy więcej, natomiast liczba wpłat i wypłat z bankomatów wzrosła o ponad 80%, podkreślił operator.

“Na popularność BLIK-a wpływa jego wygoda, bezpieczeństwo i szybkość, a także poszerzająca się nieustannie sieć akceptacji i banków, które udostępniają usługę. W ostatnim półroczu do banków, które posiadają BLIKA w swoich aplikacjach mobilnych dołączyły trzy nowe: Raiffeisen Polbank, Credit Agricole oraz Bank Pekao SA. BLIK-iem zapłacimy już w całym polskim e-commerce, a także w 290 tys. terminali płatniczych oraz wypłacimy lub wpłacimy gotówkę w 19 tys. bankomatów. Wszystkie te elementy sprawiają, że BLIK już jest dla wielu Polaków pierwszym płatniczym wyborem” – podkreślił Mazurkiewicz.

Średnio 203 tys. transakcji BLIK-iem dziennie

W II drugim kwartale Polacy wykonywali średnio 203 tys. transakcji BLIK-iem dziennie. Było to średnio 142 tys. płatności w internecie, 38 tys. transakcji w bankomatach, 12 tys. płatności w terminalach płatniczych i 11 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord transakcji BLIK-iem łącznie wyniósł aż 271 tys., a w samym internecie 191 tysięcy.

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ok. 90% wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIK-a mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

Źródło: ISBnews

Udostępnij artykuł: