BOŚ Bank z powodu koronawirusa wprowadził możliwość odroczenia spłaty rat kapitałowych na trzy miesiące

Z rynku

Siedziba Banku Ochrony Środowiska w Warszawie
Fot. BOŚ

Bank Ochrony Środowiska (BOŚ) wdrożył działania osłonowe dla klientów, m.in. uproszczony tryb rozpatrywania wniosków od klientów detalicznych i korporacyjnych o odroczenie spłaty rat kapitałowych na okres trzech miesięcy, bez zmiany terminu obowiązywania umowy, podał bank.

.@BOS__Bank wdrożył uproszczony tryb rozpatrywania wniosków od klientów detalicznych i korporacyjnych o odroczenie spłaty rat kapitałowych na okres 3 miesięcy, bez zmiany terminu obowiązywania umowy #BOŚBank #koronawirus #COVID19 #koronawiruspolska

„Klienci mają możliwość złożenia wniosku za pośrednictwem bankowości elektronicznej (systemy BOŚBank24 i iBOSS24), Call Center lub osobiście – w placówce banku. Wniosek powinien być złożony na co najmniej 4 dni robocze przed dniem płatności raty. W przypadku kredytów udzielanych we współpracy z partnerem zewnętrznym tj.: NFOŚiGW, WFOŚiGW czy BGK powinien być złożony na co najmniej 10 dni roboczych przed dniem płatności raty” – czytamy w komunikacie.

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o pandemii koronawirusa >>>

Uproszczony tryb rozpatrywania wniosków

Uproszczony tryb rozpatrywania dotyczy również wniosków o dostosowanie transakcji faktoringowych.

„W przypadku faktoringu klasycznego odnosi się on do odroczenia spłaty finansowanych faktur od 30 do 90 dni, zwiększenia wartości limitu faktoringowego nawet o 20%, z możliwością wydłużenia okresu dostępności limitu faktoringowego do 90 dni. Klienci korzystający z faktoringu odwrotnego mogą również wnioskować o odroczenie spłaty od 30 do 90 dni, z możliwością wydłużenia okresu obowiązywania umowy do 90 dni” – czytamy dalej.

„Obecna sytuacja epidemiologiczna może powodować poza problemami płynnościowymi także inne, trudne na dziś do przewidzenia, skutki dla sytuacji finansowej klientów np. problemy z realizacją warunków umownych bądź dostarczaniem dokumentów do banku. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, wprowadziliśmy szereg rozwiązań w celu ułatwienia kontaktu i mitygacji tych następstw” – powiedział prezes BOŚ Bogusław Białowąs, cytowany w komunikacie.

Inne ułatwienia dla klientów

Wśród innych, wprowadzonych przez bank ułatwień dla klientów, znalazły się także: wydłużenie (na wniosek klienta) o trzy miesiące terminu przedłożenia faktur lub protokołów odbioru celem potwierdzenia realizacji inwestycji finansowanych za pomocą produktów „Przejrzysta Pożyczka” i „Energia ze słońca”, rezygnacja z obowiązku dostarczania oryginałów polis do odnowień cesji polis stanowiących zabezpieczenie kredytów i pożyczek, a także od kwietnia możliwość przesunięcia przez posiadaczy kart kredytowych o trzy miesiące daty spłaty „Minimalnej kwoty do zapłaty”, podsumowano.

Bądź na bieżąco z tematem koronawirusa – zapisz się na nasz newsletter >>>

Akcje Banku Ochrony Środowiska od 1997 roku są notowane na rynku podstawowym GPW. W skład grupy wchodzi również Dom Maklerski BOŚ S.A.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: