BZ WBK promuje bezpieczeństwo na polskich drogach

Aktualności / Z rynku

Czyni to razem z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Warszawie. W ramach projektu „Jak Jeździsz” w placówkach WORD promuje odpowiedzialne zachowania za kierownicą oraz kulturalną jazdę.

Bankowcy z BZ WBK doskonale zdają sobie sprawę, że kształcenie młodych kierowców nie powinno kończyć się na zdaniu egzaminu państwowego, jeszcze przez jakiś czas należy im wpajać zasady i nawyki bezpiecznej jazdy. Dodajmy, że w minionym roku uprawnienia do kierowania samochodem osobowym odebrało w Warszawie ponad 25 tys. osób.

Jest zatem kogo uczyć, zwłaszcza że statystyki są nieubłagane – wciąż najwięcej wypadków drogowych powodują młodzi kierowcy w wieku 18–24 lata. – Niewielkie doświadczenie w prowadzeniu pojazdu przekłada się na nieprawidłową ocenę sytuacji na drodze, a brak wyobraźni na nieumiejętność przewidywania skutków swoich zachowań. Umiejętność właściwej oceny odległości i prędkości pojazdów, uwzględnienie zachowania innych kierujących przychodzą z czasem, wraz liczbą przejechanych kilometrów – podkreśla Dariusz Marek Szczygielski, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie.

We współpracy z ekspertami z WORD Warszawa przygotowano materiały edukacyjne przeznaczone dla osób zdających egzamin na prawo jazdy – m.in. plakaty oraz poradniki „ABC Młodego Kierowcy”. Na potrzeby projektu powstał również film animowany promujący kulturalne zachowanie na drodze. Emitowany jest on w trzech warszawskich miejscach egzaminowania kierowców – przy Odlewniczej, Radarowej i na Bemowie. Dodatkowo każda osoba odwiedzająca główną placówkę WORD Warszawa przy ul. Odlewniczej 8 może wziąć udział w konkursie i wygrać atrakcyjne zestawy wyposażenia samochodowego – wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań znajdujących się na ekranie dotykowym usytuowanym w Sali Rejestracji Egzaminowanych.

Warto wspomnieć, że projekt „Jak Jeździsz”, promujący odpowiedzialne zachowanie kierowców, a przez to przyczyniający się do zwiększenia bezpieczeństwa na drodze, Bank Zachodni WBK realizuje, i to z powodzeniem, od prawie dwóch lat. – W związku z rozwojem projektu postanowiliśmy nawiązać współpracę z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Warszawie, by poza komunikacją w mediach społecznościowych, gdzie skupiamy ponad 70 tys. fanów, zwrócić uwagę na edukację młodych kierowców na poziomie lokalnej społeczności” – zauważa Katarzyna Meissner, dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych. Ambasadorem akcji jest Kuba Giermaziak – jeden z czołowych i najbardziej rozpoznawalnych kierowców wyścigowych w Polsce.

Bankowcy z BZ WBK nie wykluczają rozszerzenia w przyszłości akcji na kolejne ośrodki ruchu drogowego w Polsce.

(il)

Udostępnij artykuł: