Carrefour wykorzystuje blockchain do śledzenia drogi produktu

Z rynku

Sieć Carrefour wprowadza na rodzimym rynku technologię blockchain, która umożliwia konsumentom śledzenie produktu „od pola do stołu” - informuje dlahandlu.pl.

Technologia jest wykorzystywana obecnie do śledzenia kurczaków, ale wkrótce ma zostać wprowadzona dla kolejnych ośmiu produktów zwierzęcych i roślinnych.

Konsumenci po zeskanowaniu smartfonem etykiety z kodem QR mogą dowiedzieć się, gdzie i jak każde zwierzę było hodowane, poznać nazwisko rolnika, jakie pasze były używane, jakie terapie zastosowano, a także poznać wszelkie oznaczenia dotyczące jakości, miejsca uboju itp.

Brock Pierce, ekspert technologii blockchain, w wywiadzie dla brytyjskiego The Times stwierdził, że technologia rozproszonych rejestrów może dokonać większej rewolucji niż powstanie internetu i wbrew pozorom nie chodzi wcale o kryptowaluty, lecz oparte o nią rozwiązania konsumenckie i biznesowe.

Rynek blockchain w 2017 r. osiągnął wartość 415,5 mln dolarów, jednak według prognozy analityków z MarketsandMarkets już w 2022 wart będzie ponad 7,5 mld dolarów, co oznacza wzrost na poziomie 79,6 proc. rdr.

Marcin Złoch