CBP SOLUTIONS POLAND: Ile kosztuje spokojny sen?

NBS 2018/09

Rozmowa z Gregiem Gregorczykiem, Chief Commercial Officer w CBP SOLUTIONS POLAND.

CBP, europejski lider bancassurance, na jednej platformie sprzedażowej integruje kompleksowe rozwiązania ubezpieczeniowe, oferując bezpieczeństwo dla banku przy zabezpieczeniu kredytów oraz komfort i spokój ducha dla klienta.

Dlaczego banki spółdzielcze mają zaufać waszej firmie?

– Choćby dlatego, że jesteśmy ekspertami w obszarze bankowości spółdzielczej i realnie pomagamy zwiększyć dochody bankom spółdzielczym. Grupa CBP powstała w 1991 r. we Francji, specjalizując się w ubezpieczeniach na życie oraz w ubezpieczeniach ochronnych do kredytów. Naszymi pierwszymi klientami były właśnie lokalne banki spółdzielcze posiadające od kilku do kilkunastu oddziałów z północno-zachodniej Francji. Obecnie współpracujemy w Europie z ponad 220 instytucjami finansowymi – bankami spółdzielczymi, bankami detalicznymi, ubezpieczycielami i pośrednikami kredytowymi, a składka zebrana za naszym pośrednictwem na rzecz współpracujących z nami ubezpieczycieli wyniosła w 2017 r. 3,2 mld euro. W Polsce jesteśmy obecni od trzech lat, ale mamy za sobą blisko 30-letnie najlepsze doświadczenie z rynków europejskich. W Europie CBP to 1,5 tys. pracowników.

Jesteście de facto pośrednikiem. Jaka jest wartość dodana ze współpracy z wami?

– CBP to pośrednik ubezpieczeniowy, ale i ekspert, który integruje na jednej platformie sprzedażowej (Ses@me) produkty wielu ubezpieczycieli. Proponowane przez nas rozwiązania ubezpieczeniowe zabezpieczają zarówno bank, jak i samego kredytobiorcę oraz jego najbliższych na wypadek ryzyka takiego jak śmierć, niepełnosprawność, całkowitą lub czasową niezdolność do pracy, długą hospitalizację, utratę pracy czy nieszczęśliwe wypadki. Jak na tacy podajemy więc doradcy bankowemu nie tylko wybrane najlepsze oferty kilku towarzystw, ale także, całkowicie bezpłatnie, proste i intuicyjne narzędzie do ich sprzedaży. Doradca bankowy nie musi już zaprzątać sobie głowy wymogami poszczególnych ubezpieczycieli, ponieważ jesteśmy dla niego pierwszym punktem kontaktu i służymy stałym wsparciem w procesie sprzedaży, jednym dla wielu towarzystw, właśnie za pośrednictwem naszej platformy Ses@me.

Jak działa Ses@me i co w nim się znajduje?

– Jak powszechnie wiadomo, zgodnie z legendą w sezamie powinny znajdować się skarby… i tak jest w tym przypadku. System sprzedażowy Ses@me to intuicyjna platforma sprzedażowa typu plug & play, czyli podłącz i używaj, którą oddajemy bankowi całkowicie bezpłatnie, a która zawiera kilkanaście cennych skarbów w postaci wielu kombinacji ofert ubezpieczeniowych. I wszystko to w jednym miejscu. Doradca bankowy na jednym ekranie widzi kilka wybranych produktów współpracujących z nami zakładów ubezpieczeń, a wszystko podane jest w prosty i zrozumiały sposób. Nie ma potrzeby przełączania się między ekranami, wyszukiwania dokumentacji i żmudnego oraz czasochłonnego porównywania produktów w wersji papierowej. Wystarczy przekręcić ekran w stronę klienta i doradzić mu w wyborze optymalnego produktu. Proces generowania oferty kilku produktów trwa nie więcej niż kilka sekund i po wyborze jednego z nich po kilku minutach klient wyjdzie z banku z gotową polisą. Oferujemy sprawdzoną w dużej skali technologię: w całej Europie obsługujemy blisko 15 mln polis, co najlepiej świadczy o naszych możliwościach.

Czy będąc firmą z francuskim rodowodem, respektujecie lokalne uwarunkowania prawne, choćby Rekomendację U czy nową dyrektywę o dystrybucji IDD?

 – Przede wszystkim CBP jest aktywnym członkiem EUROFINAS, jednej z najstarszych organizacji reprezentujących dostawców usług finansowych w Europie, zrzeszającej głównie banki i instytucje pożyczkowe, która jest jednocześnie uznanym partnerem instytucji europejskich, takich jak Parlament Europejski, Komisja Europejska oraz Rada UE. Ale działając lokalnie, oferta CBP w pełni odpowiada na oczekiwania polskiego regulatora, czyli Komisji Nadzoru Finansowego. Nawiązując współpracę z CBP, bank spółdzielczy otrzymuje dostęp do wielu produktów ubezpieczeniowych dostarczonych przez kilku ubezpieczycieli. Klient banku nie jest więc ograniczony do oferty tylko jednego ubezpieczyciela, co niestety ciągle jest zjawiskiem dość powszechnym i nieprawidłowym. Co więcej, bierzemy na siebie obowiązek raportowania i informowania (wymagane przez regulatora), co powoduje, że jeden dedykowany pracownik banku jest zaangażowany do obsługi ubezpieczeń zaledwie kilka godzin w miesiącu. Wystarczy, że zajmie się sprzedażą ubezpieczeń, generując w ten sposób dodatkowe dochody dla banku.

Załóżmy, że zarząd banku podejmie decyzję o rozpoczęciu współpracy z CBP. Ile czasu musi minąć od decyzji do rozpoczęcia sprzedaży pierwszych polis?

– Dokładnie tyle, ile zajmie zaakceptowanie i podpisanie ze strony banku stosownej dokumentacji o współpracy oraz zarejestrowanie w KNF doradców banku jako tzw. OFWCA (Osoby Fizyczne Wykonujące Czynności Agencyjne), czyli średnio od kilku do kilkunastu tygodni. Zainteresowanych współpracą i prezentacją możliwości naszego systemu sprzedażowego zapraszamy na naszą stronę internetową: www.cbp-solutions. pl oraz do bezpośredniego kontaktu z nami. Przyjedziemy do siedziby banku, chętnie omówimy naszą ofertę produktów ubezpieczeniowych i zaprezentujemy na żywo nasz system sprzedażowy Ses@me.