Certyfikaty ZBP rozdane po raz 51

Tylko u nas

Polski sektor bankowy wzbogacił się o kolejnych 92 Dyplomowanych Pracowników Bankowych. Już po raz 51. w warszawskim Klubie Bankowca odbyła się ceremonia wręczenia certyfikatów Związku Banków Polskich w ramach Systemu Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej.

Przybyłych na uroczystość gości – wyróżnionych bankowców, przedstawicieli władz banków i uczelni biorących udział w Systemie Standardów Kwalifikacyjnych oraz dziennikarzy powitał Wojciech Golicz – doradca zarządu ZBP.

151211.golicz.01.600x399

– W ostatnich latach zadajemy sobie pytanie: kim my właściwie jesteśmy – tymi słowami zwrócił się do zebranych prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz. W wyraźny sposób nawiązał w ten sposób do eskalacji populistycznych ataków na polski sektor bankowy, których ofiarami padają również zwykli pracownicy instytucji finansowych, zmuszeni niejednokrotnie do prostowania tyleż krzywdzących, co fałszywych przesądów na temat polskiej bankowości. – Zdecydowana większość ze 175 tys. pracowników polskich banków ma prawo powiedzieć, że uczestniczą w czymś bardzo ważnym – podkreślił prezes Pietraszkiewicz. Wskazał równocześnie, iż w warunkach społecznej gospodarki rynkowej finansowanie rozwoju przy użyciu środków zgromadzonych przez mieszkańców na bankowych kontach stanowi konieczną i efektywną formę finansowania. – Środki budżetowe nie starczają, by finansować rozwój – dodał prezes ZBP. Zarazem jakość kredytów w Polsce jest dobra – osiągnięcie takiego stanu rzeczy było możliwe dzięki sprawnie działającemu systemowi informacji gospodarczej. Krzysztof Pietraszkiewicz zaapelował również do bankowców o umiar w prowadzeniu sprzedaży, tak by nie doprowadzać do zniechęcenia klientów zbyt agresywnym promowaniem produktów. Na zakończenie swego wystąpienia prezes ZBP pogratulował zarówno samym uczestnikom, jak również zarządom banków, szkołom i organizatorom

151211.certyfikat.03.600x399

– Chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz: spotykamy się z ludźmi, którzy dbają o rozwój sektora – powiedział Włodzimierz Grudziński, przewodniczący Komitetu ds. Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej. W swym wystąpieniu nawiązał do modnych obecnie trendów, wiążących się chociażby z funkcjonowaniem podmiotów z branży fin-tech, w aktywności których niektórzy upatrują kresu tradycyjnej bankowości. – Są tacy, co twierdzą, że banki stracą usługi dla klientów detalicznych – zaznaczył Włodzimierz Grudziński. I przypomniał, że przemiany rynku finansowego nie muszą oznaczać kresu tradycyjnej bankowości. Trzeba również pamiętać, że bycie na pierwszej linii frontu nie musi dziś oznaczać bezpośredniej obsługi klienta, to również osoby, które dbają o to, co się dzieje wewnątrz banku. – To wszyscy ci, co dbają by bank funkcjonował bez zarzutu – dodał przewodniczący Grudziński.

Po przemówieniach nastąpiło wręczenie Certyfikatów ZBP przybyłym bankowcom. Uroczystość zakończył uroczysty toast na cześć nowych Dyplomowanych Pracowników Bankowych.

151211.toast.02.600x399

Aby uzyskać Certyfikat ZBP, to wymagany jest zdany egzamin przed Komisją Egzaminacyjną ZBP. Kursy przygotowujące do egzaminów prowadzą instytucje szkoleniowe, akredytowane przy ZBP (także szkoły bankowe, uczelnie wyższe). Można także przystąpić do egzaminu bez udziału w szkoleniach. Pracownik ubiegający się o uzyskanie Certyfikatu musi wykazać się także odpowiednim stażem pracy w sektorze finansowym i posiadać potwierdzone przez pracodawcę umiejętności i postawy. Więcej informacji nt. możliwości  przystąpienia do egzaminów i uzyskania Certyfikatów ZBP pod adresem e-mail standardy@zbp.pl Zapraszamy także do wypełnienia formularza kontaktowego dostępnego pod linkiem http://www.zbp.pl/certyfikatyZBP/

Poza stopniem zawodowym Dyplomowanego Pracownika Bankowego, pracownicy sektora finansowego mają obecnie uzyskać następujące stopnie: Certyfikowany Konsultant ds. Finansowych, Specjalista z zakresu Analizy Kredytowej Podmiotu Gospodarczego, Specjalista z zakresu Operacji i Rozliczeń Bankowych, Menedżer ds. Zarządzania Procesami i Jakością oraz Senior Menedżer ds. Zarządzania Procesami i Jakością.

Szczegółowa relacja z wydarzenia w styczniowym numerze “Miesięcznika Finansowego BANK”

Karol Jerzy Mórawski

Udostępnij artykuł: