Chwyt marketingowy

BANK 2017/03

Masowe i niespersonalizowane mailingi, kierowane do wszystkich i do nikogo, odchodzą w niepamięć. Najnowszym trendem w komunikacji banków z klientami stała się hiperpersonalizacja.

Masowe i niespersonalizowane mailingi, kierowane do wszystkich i do nikogo, odchodzą w niepamięć. Najnowszym trendem w komunikacji banków z klientami stała się hiperpersonalizacja.

Marcin Złoch

Jednym ze sposobów podtrzymywania kontaktu z bankiem są wiadomości spersonalizowane, których w marketingu bankowych produktów i usług używa się, aby dotrzeć do klienta i zainteresować go indywidualną ofertą. – Zależy nam, aby klient czuł się z nami wyjątkowo. Dbamy o tę relację – przekonuje Marcin Jagodziński, dyrektor Departamentu Marketingu Operacyjnego i Relacyjnego Banku Credit Agricole.

Tego typu komunikaty mogą trafić do klientów banków w różniej formie i rożnymi kanałami. Najczęściej wykorzystywane są SMS-y, e-maile, telefony i spersonalizowane reklamy.

– Dokładamy wszelkich starań, aby kontaktować się z klientami w sposób jak najbardziej spersonalizowany. Personalizację rozumiemy jako wybór preferowanej przez klienta formy kontaktu (SMS-y, e-mail czy telefon) czy też sprawy, która dotyczy właśnie jego – wyjaśnia Jagodziński. – Dobrym przykładem będą tutaj choćby wysyłane przez bank przypomnienia, w których informujemy klienta, że np. brakuje mu np. dwóch transakcji kartą debetową do uniknięcia miesięcznej opłaty za kartę. Przypominamy również klientom o zapadalności nieodnawialnych lokat. Zdajemy sobie sprawę, że klienci mogą po prostu o tym nie pamiętać, a nam zależy, aby ich pieniądze stale i bez przerwy pracowały. Pamiętamy też o ich urodzinach, wysyłając do nich miłą niespodziankę – informuje.

Prosto w cel

Z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2015” wynika, że 65,7% osób otrzymuje SMS-y handlowe od firm i sklepów. Na popularność wykorzystywania ich w działaniach marketingowych, wpływa przede wszystkim bezpośredniość komunikatu – mimo że są wysyłane masowo, traktujemy je często jako spersonalizowaną wiadomość. Podając swój numer, sami podejmujemy decyzję, czy chcemy wiadomość dostawać. Ponadto wiadomości te są krótkie i czytelne, dlatego np. w porównaniu z dłuższymi i częściej wysyłanymi newsletterami odbieramy je jako bardziej atrakcyjne.

– W większości przypadków to kobiety są najbardziej zainteresowane otrzymywaniem SMS-ów informujących o promocjach czy rabatach, co potwierdzają wnioski z przeprowadzonego przez nas badania. Aż 82% przedstawicielek płci pięknej preferuje SMS-y z kategorii kosmetyka/fryzjerstwo, a 63% z segmentu modowego. Mężczyźni z kolei wolą otrzymywać SMS-owe powiadomienia o usługach finansowych czy ubezpieczeniach (64%) oraz RTV/AGD (63%) – wyjaśnia Edyta ­Godziek, Content Marketing Manager z SerwerSMS.pl.

Inną popularną metodą podtrzymywania uwagi klientów banków są e-maile i newslettery. – Masowe wysyłki są passé. W dzisiejszym świecie marketerzy mają niezliczone możliwości segmentowania bazy ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: