Ciemnoskóra Jane Bond

BANK 2016/11

Z prof. dr hab. Rafałem Ohme rozmawiał Krzysztof Maciejewski.

Na czym właściwie polega główna różnica pomiędzy neuromarketingiem a – powiedzmy – klasyczną psychologią sprzedaży?

– Tradycyjne metody sprzedaży opierają się na słownych deklaracjach konsumentów. Klienci pytani są o to, czego chcą oraz jakie są ich oczekiwania, a następnie to dostają. W dalszej perspektywie okazuje się, że 80% nowych produktów w ciągu sześciu miesięcy ponosi porażkę lub przynosi znacznie mniejszy zysk niż się spodziewano. Aby sprostać wyzwaniu, menedżerowie muszą wiedzieć znacznie więcej o sposobie myślenia oraz działania klientów. Wielu marketerów sądzi, że klienci, podejmując decyzje, świadomie analizują obiektywną wartość produktu. Natomiast w rzeczywistości większość wyborów dokonywana jest automatycznie i wynika z przyzwyczajeń czy też działania czynników nieświadomych. 80–95% procesów myślowych przebiega w sferze nieś...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: