Citi Handlowy digitalizuje proces gwarancji bankowej

Z rynku

citi.handlowy.02.400x259

Citi Handlowy konsekwentnie rozwija ofertę dla klientów korporacyjnych. W tym obszarze Bank pozostaje wiodącym partnerem dla polskich klientów inwestujących za granicą i międzynarodowych korporacji, które decydują się prowadzić biznes w Polsce. Wśród rozwiązań istotnych przy takim profilu biznesowym są instrumenty finansowania handlu, m.in. gwarancja bankowa. Od kwietnia klienci Citi Handlowy mogą korzystać z tej usługi w pełni online – gwarancja jest zatwierdzana podpisem elektronicznym zabezpieczonym poprzez SecureMail.

Gwarancja to nieodwołalne zobowiązanie do zapłaty wskazanej w nim kwoty, po otrzymaniu od beneficjenta żądania zapłaty, stwierdzającego niedopełnienie przez partnera handlowego zabezpieczonych gwarancją zobowiązań. Ten sposób konstrukcji produktu podnosi bezpieczeństwo transakcji oraz wzmacnia wiarygodność firmy, a także pozwala spełnić wymogi ustawowe.

Dzięki digitalizacji cały proces ulega przyśpieszeniu – eGwarancja w przeciwieństwie do poprzedniczki (gwarancji w formie pisemnej przygotowywanej dla klienta na papierze) dostarczana jest elektronicznie poprzez Citi Secure Email. Dokument trafia do beneficjenta w czasie rzeczywistym, eliminuje się dodatkowe koszty związane z usługą kurierską. Plik gwarancji zakodowany jest w pliku PDF i opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym wydanym przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Materiał dostępny jest do pobrania na stronie Citi Secure Email (beneficjent otrzymuje w pierwszym e-mailu od Banku instrukcje oraz hasło. Pozwoli to na bezpieczne wysyłanie informacji prawnie chronionych przez zakodowane pliki.

Żeby korzystać z rozwiązania wystarczy zaznaczyć opcję gwarancji w formie elektronicznej (eGwarancji) na wniosku bankowym. Dodatkowo niezbędne jest posiadanie przez odbiorcę gwarancji Adobe PDF reader wer. 7.

– Citi Handlowy dzięki latom doświadczeń zgromadził wiedzę o potrzebach klientów i trudnościach jakie napotykają podczas realizacji transakcji handlowych. Ekspertyza w połączeniu z innowacyjnością przekłada się na stałe ulepszanie naszej oferty finansowania handlu – mówi Magdalena Laskowska.  – Najnowszym przykładem, który powstał w odpowiedzi na potrzeby klientów realizujących przepływy handlowe jest e-Gwarancja. Pozwala na znacznie skrócenie oraz uproszczenie procesu dzięki digitalizacji i zabezpieczeniu podpisem elektronicznym.

eGwarancja to kolejne z unowocześnionych ostatnio rozwiązań Banku w ramach oferty bankowości korporacyjnej dla zwiększenia wygody i bezpieczeństwa klientów. Digitalizacja objęła m.in. system do zarządzania kartami biznesowymi. W efekcie do klientów trafiła aplikacja CitiManager, która  funkcjonuje w dwóch wersjach: klasycznej na komputer, jak i mobilnej, na urządzenia mobilne, co pozwala na przeprowadzenie szybkiej analityki płatności z setek dostępnych zmiennych.

Innowacje wprowadzono także w obszarze FX, gdzie unikalna gama ponad 130 walut wyróżnia Citi Handlowy na tle rynku. Dla większej wygody klientów dostęp do platformy Citi FX Pulse, jak i systemu bankowości elektronicznej dla firm, CitiDirect, realizowane są za jednym logowaniem. Odpowiedzią na rosnącą mobilność klientów, korzystających ze smarfonów było uruchomienie aplikacji newsowej PulsRynku, która zapewnia bieżący dostęp do globalnej ekspertyzy i rynkowych insightów ekonomistów Citi.

Zestaw unikatowych rozwiązań technologicznych w połączeniu z globalną obecnością  czyni z Banku instytucję finansową pierwszego wyboru dla polskich firm, które realizują ekspansję zagraniczną, a także międzynarodowych inwestorów, którzy decydują się na rozwój swojego biznesu w Polsce. W I kwartale tego roku liczba takich firm obsługiwanych przez Citi Handlowy w ramach programu Emerging Market Champions zwiększyła się o 12% r./r. i wynosi 415.

Citi Handlowy