Co robią banki, aby szybko i skutecznie obsługiwać przedsiębiorców ubiegających się o wsparcie z tarczy finansowej?

Firma

tarcza antykryzysowa
Fot. stock.adobe.com/whitelook

Co wpływa na jakość obsługi przez banki przedsiębiorców ubiegających się o wsparcie z tarczy finansowej, to pytanie skierowaliśmy do Santander Bank Polska i ING Banku Śląskiego.

#MateuszHammer: duży nacisk położyliśmy, poza rozwiązaniami IT, na działania edukacyjne – zarówno nasza sieć, jaki i doradcy na infolinii są gotowi do udzielania pomocy wnioskującym, przygotowaliśmy sporo materiałów na stronach www @SantanderBankPL @ING__Polska @Grupa_PFR

Kilka dni temu Santander Bank Polska informował, że 18%  środków finansowych przyznanych do tej pory w ramach tarczy finansowej stanowią kwoty skierowane do klientów Santander Bank Polska. Jest to suma 1,569 miliarda złotych. Łączna kwota przyznanych już subwencji w ramach tarczy finansowej, zgodnie z danymi Polskiego Funduszu Rozwoju  z 6 maja, wyniosła 8,742 miliarda złotych.

100 mld złotych dla firm

Program pomocowy o łącznej wartości 100 mld zł, finansowany przez Polski Fundusz Rozwoju skierowany jest do ok. 670 tys. polskich przedsiębiorstw, które ucierpiały w wyniku pandemii koronawirusa. Z tej puli do mikro-, małych i średnich podmiotów trafi 75 mld zł.

Wnioski o wsparcie w ramach tarczy finansowej PFR dla mikro-, małych i średnich firm będzie można złożyć wyłącznie za pośrednictwem banków.

Tarcza finansowa dostępna w 17 bankach komercyjnych i większości banków spółdzielczych.

Jak to robi Santander Bank Polska?

Postanowiliśmy dowiedzieć się u źródła co wpływa na szybkość obsługi firm ubiegających się o wsparcie  z tarczy finansowej. Na nasze pytanie odpowiedział  Mateusz Hammer, menedżer segmentu msp w Santander Bank Polska:

 „Obecnie ponad 18% wszystkich przyznanych dotacji to środki, o które wnioskowano za pośrednictwem Santander Bank Polska. Od dawna oferujemy naszym klientom zdalny dostęp do bankowania, wiec zmiany w systemach tak, aby mogli korzystać także z odraczania rat kredytowych czy właśnie wniosków o subwencje PFR były dla nas priorytetem.

Dodatkowo duży nacisk położyliśmy, poza rozwiązaniami IT, na działania edukacyjne – zarówno nasza sieć, jaki i doradcy na infolinii są gotowi do udzielania pomocy wnioskującym, przygotowaliśmy sporo materiałów na stronach www.

Odpowiedzialna bankowość to dla nas także szybkie, sprawne udostępnianie rozwiązań pomocowych dla naszych klientów, współpraca z rządem i pozostałymi organizacjami, oraz pomoc charytatywna.” – kończy swoją wypowiedź Mateusz Hammer.

Jak to robi ING Bank Śląski?

Podobne pytanie skierowaliśmy do ING Banku Śląskiego, który też może się pochwalić wysokim udziałem w ogólnej puli udzielonego firmom wsparcia w ramach tarczy finansowej.

 Piotr Utrata, rzecznik banku odpowiedział:

„Na nasz dobry wynik składa się kilka elementów. Do korzystania z subwencji staramy się namawiać klientów poprzez działania komunikacyjne oraz edukacyjne, takie jak:

– przygotowanie stron informacyjnych o programie PFR (na bieżąco uaktualniana oraz optymalizowana UX-owo)

– komunikacja marketingowa i PR-owa (wiadomości dla klientów w systemie internetowym, SMS-y, posty w Social Mediach)

– infolinia uruchomiona dla klientów od razu w dniu oficjalnego ogłoszenia przez PFR startu programu jeszcze przed rozpoczęciem przyjmowania wniosków.

Bardzo istotny był również bezpośredni kontakt naszych doradców bankowych z klientami.

Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się zorganizowane przez nas webinary (pierwszy z trzech oglądało niemal 6 tys. osób), w czasie których specjaliści bankowi przedstawiali założenia programu PFR, informowali jak wnioskować o subwencje, a także odpowiadali na pytania przedsiębiorców.

Źródło: aleBank.pl
Udostępnij artykuł: