Co trzecią wyprawkę szkolną rodzice kupują online

Z rynku

Polacy chętnie korzystają z sieci przygotowując wyprawki szkolne swoim dzieciom. Jak wynika z badania Wonga Polska zrealizowanego przez Kantar Millward Brown „Cyfrowe zwyczaje Polaków”, w Internecie zamawia je 28 proc. ankietowanych. Sklepy stacjonarne wybiera 30 proc., z czego 7 proc. wcześniej sprawdza produkty w sieci.

szkoła, wyprawka szkolna, e-commerce
Fot. stock.adobe.com / insta_photos

Polacy chętnie korzystają z sieci przygotowując wyprawki szkolne swoim dzieciom. Jak wynika z badania Wonga Polska zrealizowanego przez Kantar Millward Brown „Cyfrowe zwyczaje Polaków”, w Internecie zamawia je 28 proc. ankietowanych. Sklepy stacjonarne wybiera 30 proc., z czego 7 proc. wcześniej sprawdza produkty w sieci.

#AnetaGergontGałązka: Niezależnie od sposobu, w sumie aż 28 proc. ankietowanych ostatecznie zamawia towar w #Internet #eCommerce @WongaPolska

Rodzice cenią zakupy online między innymi za wygodę, niższą cenę i łatwy dostęp do opinii innych użytkowników.

Różne sposoby na zakupy

Najwięcej badanych (22 proc.) kompletując wyprawkę szkolną wybiera się bezpośrednio do sklepu stacjonarnego, ogląda potrzebne produkty i kupuje je na miejscu. Z kolei 14 proc. szuka informacji w Internecie i następnie wybrane rzeczy zamawia online.

Z kolei co dziesiąty ankietowany zaczyna od obejrzenia produktów w sklepie stacjonarnym, a po ich wyłonieniu kupuje je w Internecie – po znalezieniu najlepszej oferty.

Natomiast 7 proc. badanych, gdy znajdzie już potrzebne rzeczy w sieci, udaje się do punkty handlowego, żeby zobaczyć je „na żywo” i ostatecznie zamówić w Internecie. Co ciekawe, przy zakupie wyprawki szkolnej tylko 1 proc. ankietowanych radzi się znajomych lub rodziny.

Czytaj także: LPP wprowadza w sklepach internetowych opcję odroczonych płatności PayPo

– Polacy chętnie wykorzystują Internet do zakupy wyprawki szkolnej. Niezależnie od sposobu, w sumie aż 28 proc. ankietowanych ostatecznie zamawia je w Internecie.

Na pierwszy rzut oka może to wydawać się niedużo, jednak biorąc pod uwagę tylko osoby, które przygotowują wyprawkę, jest to już co drugi ankietowany.

Stacjonarnie kupuje rzeczy z tej kategorii 30 proc., z czego 7 proc. wcześniej szuka na ich temat informacji w Internecie, a więc również wykorzystuje sieć w procesie zakupowym ‒ zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.

Przede wszystkim wygoda i niższa cena

Zdaniem aż 70 proc. Polaków kompletowanie wyprawki szkolnej przez Internet jest zdecydowanie wygodniejsze i pozwala zaoszczędzić czas.

Aż 62 proc. ankietowanych uważa, że e-zakupy bardziej się opłacają, ponieważ tego typu produkty są tam tańsze – przeciwnie uważa tylko 6 proc.

Natomiast 56 proc. docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników.

Czytaj także: Allegro zmienia swój regulamin i wprowadza Allegro Pay, nową formę płatności

Blisko co drugi badany docenia zakupy internetowe za możliwość szybkiego zwrotu lub reklamacji zamówionych produktów. Według 42 proc. w sieci oferta wyprawek szkolnych jest także bardziej przejrzysta i czytelniejsza.

– Jak wynika z naszego cyklu „Cyfrowe zwyczaje Polaków”, Polacy chętnie robią zakupy w sieci i coraz bardziej się do nich przyzwyczajają. Widać to między innymi po liczbie osób, które obawiają się, że zamówione w Internecie produkty nie będą się zgadzać z wcześniejszym opisem na stronie.

Jeszcze w lutym tego roku, wskazywało na to aż 44 proc. ankietowanych, a teraz odsetek ten spadł do 30 pkt proc.

Podobnie jest w przypadku bezpieczeństwa danych osobowych w sieci. Na początku naszego badania takie obawy zgłaszało 28 proc. ankietowanych, a obecnie ma je już tylko 14 proc.

W oby przypadkach zauważamy systematyczny spadek, co potwierdza rosnącą popularność zakupów online – podsumowuje Aneta Gergont-Gałązka.

Czytaj także: Pandemia koronawirusa sprawiła, że w sieci kupuje co szósty Polak

Źródło: Wonga Polska
Udostępnij artykuł: