Consumer Finance: Odchudzanie portfeli

NBS 2009/02

Nastroje na rynku consumer finance mimo pogorszenia nadal są lepsze niż w latach 2003-2004 - wynika z badania Piotra Białowolskiego i dr. Sławomira Dudka przeprowadzonego na zlecenie Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych i IRG Szkoły Głównej Handlowej.

W IV kwartale 2008 r. wartość Barometru Rynku Consumer Finance spadła po raz trzeci z rzędu. Barometr ten jest wskaźnikiem nastrojów obliczanym co kwartał na podstawie budżetów reprezentatywnej grupy gospodarstw domowych. Zdaniem Piotra Białowolskiego konsumenci straszeni widmem kryzysu o wiele ostrożniej podejmują decyzje o zaciąganiu zobowiązań, a dodatkowo wobec zagrożenia recesją są mniej wiarygodni dla potencjalnych kredytodawców. W I kwartale 2009 r. koniunktura pogorszyła się, jednak nadal mimo załamania rynku mieszkaniowego, możliwy jest przyrost wolumenu kredytów dla ludności.

Kryzys jest, a jakby go nie było

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Andrzej Kulik – rzecznik Krajowego Rejestru Długów potwierdza dane NBP, że w IV kwartale 2008 r. po raz pierwszy od pię...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: