Coraz więcej kierowców sprawdza ceny ubezpieczeń w porównywarkach internetowych

Z rynku

Prawie co piąty kierowca, który otrzymał od agenta ubezpieczeniowego ofertę zakupu polisy dla swojego auta, sprawdza również inne oferty ‒ wynika z najnowszego badania Porówneo. Najczęściej robią to poprzez internetowe porównywarki lub na stronach innych firm ubezpieczeniowych. Wyjaśniają, że chcą tylko upewnić się, czy cena polisy od ich agenta za bardzo nie odstaje od pozostałych propozycji. Dzięki temu jednak rośnie popularność internetowych porównywarek i dokonywanych przez nie transakcji.

ubezpieczenie komunikacyjne
Źródło: aleBank.pl

Prawie co piąty kierowca, który otrzymał od agenta ubezpieczeniowego ofertę zakupu polisy dla swojego auta, sprawdza również inne oferty ‒ wynika z najnowszego badania Porówneo. Najczęściej robią to poprzez internetowe porównywarki lub na stronach innych firm ubezpieczeniowych. Wyjaśniają, że chcą tylko upewnić się, czy cena polisy od ich agenta za bardzo nie odstaje od pozostałych propozycji. Dzięki temu jednak rośnie popularność internetowych porównywarek i dokonywanych przez nie transakcji.

Już ponad 16 proc. badanych kierowców rozważa bowiem zakup polisy przez porównywarkę, mimo, że dwie trzecie z nich, jak deklaruje, ma „swojego agenta”. Tak wynika z kompleksowego badania Porówneo, obejmującego zwyczaje zakupowe kierowców w zakresie polis komunikacyjnych*.

Niezależnie od weryfikacji przez właścicieli aut otrzymanej oferty ­- transakcje u tradycyjnie działających agentów nadal są najpopularniejszym sposobem zakupu ubezpieczeń. Ponad 75 proc. badanych kierowców oświadcza, że ma „swojego agenta”, którego najczęściej polecił mu ktoś z rodziny lub znajomych.

Podkreślają oni, że ten sposób zakupu polisy daje im poczucie bezpieczeństwa i wiarę, że w kryzysowej sytuacji agent pomoże im zorganizować pomoc czy rozwiąże trudną sytuację z ubezpieczycielem.

Ponad 75 proc. kierowców oświadcza, że ma „swojego agenta”, którego najczęściej polecił mu ktoś z rodziny lub znajomych

‒ Wychodząc naprzeciw potrzebom części kierowców, jeszcze w ubiegłym roku zaczęliśmy pokazywać im, że również my oferujemy to co jest dla nich istotne ‒ mówi Wojciech Rabiej, prezes porównywarki ubezpieczeń Porówneo.

Czytaj także: Dla których ubezpieczycieli sprzedaż OC i AC jest najważniejsza?

Centrum Pomocy Porówneo

Firma ‒ jako pierwsza na rynku porównywarek ‒ zaczęła działać zgodnie z filozofią porównywarka i agent w jednym: oferując kierowcom nie tylko porównanie cen, ale również opiekę w kryzysowej sytuacji. W październiku 2020 r. uruchomione zostało Centrum Pomocy Porówneo.

Klienci porównywarki, dzwoniąc pod numer 22 522 27 91, mogą dowiedzieć się jakiego rodzaju pomoc przysługuje im w ramach posiadanego ubezpieczenia oraz otrzymać wsparcie w wezwaniu assistance lub w zgłoszeniu szkody.

Nie tylko cena, ale wsparcie i pomoc są kluczowe dla kierowców przy wyborze sposobu zakupu polisy dla auta

‒ Już w naszych wcześniejszych badaniach widzieliśmy potrzebę posiadania przez część kierowców takiej poduszki bezpieczeństwa, w postaci numeru telefonu do konkretnej osoby, pozwalającego na uzyskanie pomocy w kryzysowej sytuacji – wyjaśnia Wojciech Rabiej.

Czytaj także: Kosztowny problem z OC może dotyczyć 1,5 mln właścicieli używanych pojazdów

Osobisty opiekun klienta

W kolejnym kroku Porówneo rozpoczyna wprowadzanie zasady, że każdy klient będzie mógł skontaktować się ze swoim opiekunem, znanym mu z imienia i nazwiska. A w przypadku urlopu czy chwilowej nieobecności opiekuna - inny agent w jego zastępstwie udzieli wsparcia, bez konieczności powtarzania raz podanych informacji.

Badania Porówneo pokazują również, że nie tylko cena, ale wsparcie i pomoc są kluczowe dla kierowców przy wyborze sposobu zakupu polisy dla auta. Ten nowy trend zmienia też sposób komunikacji porównywarek z klientami. 

– Już nie piękna kobieta w niebieskim stroju czy sto złotych w prezencie mają zwrócić uwagę potencjalnego klienta ubezpieczeniowej porównywarki, ale oferta realnej pomocy w razie awarii lub kolizji na drodze – mówi Tomasz Iwaszkiewicz, szef marketingu porowneo.pl.

– Cieszymy się, że zapoczątkowaliśmy nowy trend, gdyż również inne porównywarki zdecydowały się iść wytyczoną przez nas drogą, oferując kierowcom nie tylko porównanie ofert, ale również wsparcie – dodaje.

Czytaj także: Mobilna likwidacja szkód to już standard?


*Kompleksowe badanie „Doświadczenia związane z zakupem ubezpieczenia komunikacyjnego” przeprowadzone zostało w lutym 2021 roku przez firmę IQS na zlecenie Porówneo.

Badanie jakościowe obejmowało mężczyzn w wieku 30 / 50 lat zamieszkałych w małych i średnich miastach poza Warszawą, którzy nie kupują polis komunikacyjnych w Internecie.

Z kolei badanie ilościowe obejmowało grupę blisko 1000 kierowców obu płci, w wieku 20/60 lat, którzy decydują o zakupie polis OC i AC, jednak nie robią tego online.

Źródło: Porówneo.pl
Udostępnij artykuł: