Czołówka najpopularniejszych kont bankowych dla ecommerce

Finanse i gospodarka

Co trzeci polski sklep internetowy posiada konto bankowe w mBanku. W czołówce najpopularniejszych kont bankowych dla ecommerce znalazły się także ING Bank Śląski i PKO BP – wynika z danych Blue Media. Na podstawie analizy kilku tysięcy sklepów internetowych korzystających z usługi płatniczej Blue Media, wynika, że 31 proc. z nich posiada konta w mBanku, 17 proc. w ING Bank Śląski, a 10 proc. w PKO BP. Na wysokim czwartym miejscu znalazł się Alior Bank, z którego korzysta 8,1 proc. e-sklepów.

Ponadto w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kont bankowych znalazły się kolejno: Bank Zachodni WBK (7,8 proc.), Idea Bank (4,8 proc.), Pekao (4 proc.), Bank Millenium (3,6 proc.), Raiffeisen Bank (2,6 proc.) i Deutsche Bank Polska (2,6 proc.).

Żaden z analizowanych e-sklepów nie posiada rachunku w bankach spółdzielczych. Analizie nie były poddane zagraniczne rachunki bankowe do wypłaty środków oraz wypłaty na rachunki płatnicze np. PayPal.

Jak wybrać bank dla e-sklepu?

Decydując się na prowadzenie rozliczeń związanych z prowadzoną działalnością należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych kwestii. Teoretycznie przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą mają prawo korzystać z własnego imiennego konta rozliczeniowego do celów związanych z funkcjonowaniem firmy. Osobną kwestią są jednak regulaminy bankowe, które mogą na to nie pozwalać.

Przy wyborze banku warto przenalizować jaka aktywność będzie dominująca w działalności sklepu. Czy prowadzę sprzedaż towarów za granicę i potrzebuję rozliczeń w walucie, jaki jest współczynnik zwrotów i czy taką usługę będę realizował z rachunku czy też poprzez operatora płatności, czy będę korzystał z karty płatniczej dołączonej do rachunku czy też będzie ona dla mnie zbyteczna i koszt jej utrzymania będzie zbędny – podpowiada Krystian Wesołowski z Blue Media.

Usługi płatnicze Blue Media umożliwiają płacenie za pomocą karty kredytowej i debetowej, a także w systemie pay by link, czyli poprzez automatyczne przekierowanie do strony płatności w banku. Sklepy korzystające z usług Blue Media mogą otrzymać wpłacone przez klientów środki w terminie D+0, a więc dysponować środkami na własnym rachunku bankowym tego samego dnia, kiedy wpłata jest księgowana na rachunku sklepu. W takim procesie pomaga rozwiązanie przelewów natychmiastowych, które dostępne jest od kilku lat w bankowości np. mBanku, Alior Banku czy BZ WBK.

Źródło: Blue Media

Udostępnij artykuł: