Czy Polacy korzystają ze Spa…

Raporty

Jak wygląda podejście Polaków do Spa i czego szukają w takich obiektach? Co sądzą o Spa kobiety, a co mężczyźni? Z najnowszych badań "Polacy a ośrodki Spa" wynika, że co dziesiąty Polak korzysta ze Spa.

Jak wygląda podejście Polaków do Spa i czego szukają w takich obiektach? Co sądzą o Spa kobiety, a co mężczyźni? Z najnowszych badań "Polacy a ośrodki Spa" wynika, że co dziesiąty Polak korzysta ze Spa.

Obiektów spa na mapie Polski jest wiele, a korzystanie z ofert spa&wellnes staje się coraz częstsze i bardziej popularne wśród Polaków. Ci regularnie korzystający ze Spa wiedzą, czym charakteryzują się te obiekty. Coraz więcej ludzi potrafi rozróżnić Spa od gabinetu, który jest Spa tylko z nazwy.

Czterdziestolatek częściej niż dwudziestolatek

Według badań przeprowadzonych w styczniu na zlecenie Klekotki Sento Spa, co dziesiąty Polak korzysta z zabiegów oferowanych przez tego typu obiekty. Największy procent badanych korzystających ze Spa jest w grupie wiekowej 35 - 44 lat. Znacznie mniejszą grupę stanowią osoby między 18 a 24 rokiem życia - tylko 12% z nich zadeklarowało korzystanie z oferty spa&wellnes. Wśród badanych, 19% to osoby mające 25 - 34 lata. Co interesujące, do dobroczynnych efektów spa jest przekonane 4% osób powyżej 65 roku życia. Jak wynika z przeprowadzonego badania, korzystanie z oferty Spa nie posiada górnej granicy wieku i efekty takich zabiegów są doceniane też przez osoby starsze. "Zdecydowaliśmy się na zbadanie potrzeb Polaków w zakresie korzystania z ośrodków Spa przede wszystkim ze względu na pogłębioną analizę grupy docelowej naszej nowej inwestycji - Klekotki Sento Spa. Przeprowadzone badania dostarczają bardzo ciekawych informacji w zakresie przesłanek, którymi najczęściej Polacy kierują się przy wyborze miejsca sprzyjającemu relaksowi, czy też wyciszeniu. Co ciekawe, badanie również potwierdza że mężczyźni w Polsce, tak samo jak kobiety, równie chętnie korzystają z oferty Spa" - wyjaśnia Zbigniew Tyszko, właściciel Klekotki Sento Spa oraz Hotelu Młyn Klekotki.

Kobiety dla relasku, mężczyźni dla urody

Pierwsze skojarzenie odnośnie Spa to relaks i przyjemność. Te dwa czynniki to podstawowy powód, dla którego Polacy decydują się na Spa. Natomiast nieco inaczej sytuacja wygląda, gdy przyjrzymy się przesłankom które kierują ludźmi, ale w kontekście wieku lub płci. Generalnie prawie połowa badanych w ośrodkach Spa szuka regeneracji i relaksu (42%), ale to kobiety częściej stawiają na te czynniki. Kobiety pragną także wyciszenia podczas zabiegów (21%).

Czego natomiast szukają mężczyźni? Dla nich Spa to oprócz relaksu i regeneracji (36%), także możliwość zorganizowania wspólnego wyjazdu ze znajomymi (22%). Panowie także częściej szukają profesjonalnych porad na temat zdrowia i urody (18%), niż wyciszenia. Co do porad, to kobiety raczej ich nie potrzebują, ale za to chętniej poprawią wygląd (13%), na co mężczyźni nie zwracają uwagi (0%). Co może się wydawać zaskakujące, częściej regeneracji poszukuje osoba dwudziestoletnia (45%), niż trzydziestoletnia, co więcej częściej nawet niż czterdziestoletnia osoba korzystająca ze Spa (41%). Poprawiać wygląd chcą osoby po czterdziestym roku życia, natomiast ta kwestia zupełnie nie interesuje osób w przedziale 25 - 34 lat (0%), ale te osoby jako jedyne z badanych, mają silną potrzebę skupienia się na sobie i znalezienia chwili wyłącznie dla siebie.

Spa w wielkim mieście

Czy do Spa jeżdżą tylko potrzebujący wypoczynku, zmęczeni karierą ludzie z wielkich miast? Według badańwiększy odsetek korzystających ze Spa jest wśród mieszkańców dużych miast niż wśród metropolii, jednak różnica ta jest niewielka (7%). Jeszcze mniejszą różnicę stanowi poziom wykształcenia. Ze Spa korzystają równie chętnie osoby z wykształceniem wyższym, jak osoby ze średnim wykształceniem.

Do Spa warto jeździć i coraz więcej ludzi jest o tym przekonana. Sam wyjazd wiąże się z oderwaniem od codziennych obowiązków, a dodatkowo połączony z odpowiednio dobraną ofertą Spa, staje się kompleksowym wypoczynkiem, który jest w stanie w pełni zregenerować siły.

Udostępnij artykuł: