Daniel Obajtek: PKN Orlen do końca roku chce mieć 500 automatów paczkowych, a docelowo tysiące

Gospodarka

PKN Orlen zakłada dynamiczny rozwój w segmencie automatów paczkowych - poinformował prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Do końca roku płocki koncern chce mieć 500 automatów, ale docelowo ich liczba ma być "liczona w tysiącach".

Daniel Obajtek
Daniel Obajtek Fot. PKN Orlen

PKN Orlen zakłada dynamiczny rozwój w segmencie automatów paczkowych - poinformował prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Do końca roku płocki koncern chce mieć 500 automatów, ale docelowo ich liczba ma być "liczona w tysiącach".

"Nasza siła tkwi w tym, że mamy stałych klientów oraz dobre punkty w dobrych lokalizacjach. Klient przy okazji wizyty w naszym punkcie chciałby mieć dostęp też do szeregu innych usług. Z naszych badań wynika, że powinniśmy iść m.in. w kierunku umożliwiania klientom odbioru paczek" - powiedział dziennikarzom Obajtek.

W tym roku będziemy mieli 5000 punktów odbioru paczek. Zakładamy, że do końca września uruchomimy też około 200 automatów paczkowych, a do końca 2021 roku ich liczba wzrośnie do około 500.

"Chcemy tę sieć rozszerzać, automaty paczkowe będą w przyszłości liczone w tysiącach. W odpowiednim czasie ogłosimy, jak będzie ta struktura wyglądała" - dodał.

Prezes Obajtek zastrzega, że plany rozwoju automatów paczkowych to nie jest wyzwanie rzucane InPostowi, czyli liderowi tego segmentu na polskim rynku.

"Mamy konkurecję, która rozwija się dynamicznie. To bardzo dobrze. My też chcemy się w tym segmencie dynamicznie rozwijać" - powiedział.

W środę Orlen otworzył w Warszawie przy ul. Grójeckiej pierwszy punkt w nowym formacie pozapaliwowym pod nazwą Orlen w ruchu. W najbliższym czasie powstaną kolejne punkty we Wrocławiu, Katowicach, Bydgoszczy i przy niektórych stacjach metra w Warszawie.

Nowe formaty sprzedaży detalicznej

PKN Orlen chce mieć do końca 2021 roku 40 punktów sprzedaży detalicznej w nowych formatach pozapaliwowych.

Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, takie jak pierwszy udostępniony klientom w Warszawie. Powstaną również autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach. Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu.

Czytaj także: Na stacjach ORLEN zapłacisz za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze BLIKIEM >>>

Do 2030 roku koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł. W najbliższych latach Orlen przewiduje uruchomienie 900 punktów sprzedaży pozapaliwowej, ale prezes Obajtek zapowiada, że docelowo może być ich więcej.

"Zakładamy, że do 2030 roku nasz zysk EBITDA z segmentu detalicznego wzrośnie do ponad 5 mld zł z obecnych około 3 mld zł" - dodał. (PAP Biznes)

Źródło: PAP BIZNES
Udostępnij artykuł: