Dariusz Mazurkiewicz Prezesem Polskiego Standardu Płatności

Kadry

0002

Dotychczasowy wiceprezes operatora systemu płatności mobilnych BLIK obejmie stanowisko prezesa wraz z początkiem nowej kadencji zarządu.

Dnia 30 maja 2017 roku zakończyła się trzyletnia kadencja zarządu spółki Polski Standard Płatności. Prezesem zarządu na nową kadencję został wybrany Dariusz Mazurkiewicz, związany z PSP od 2014 roku.

Dariusz Mazurkiewicz posiada doświadczenie w obszarze finansów przedsiębiorstw, e-commerce oraz direct marketingu. Wcześniej kierował m.in. firmami SkyCash Poland SA, Bauer-Weltbild Media oraz – w randze wiceprezesa i dyrektora finansowego – spółką Interia.pl SA. Dariusz Mazurkiewicz jest absolwentem zarządzania finansami na Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Śląskiej Międzynarodowej Szkoły Handlowej.

Grzegorz Długosz – dotychczasowy prezes PSP – kończy pracę w spółce wraz z upływem kadencji zarządu.

– Dziękujemy Grzegorzowi za jego solidny wkład w rozwój pierwszego polskiego standardu płatności mobilnych. W ciągu ostatnich lat użytkownicy BLIK-a wykonali miliony operacji, w tym aż 6 mln tylko w pierwszym kwartale br. System zmienia przyzwyczajenia Polaków – nie tylko podczas zakupów online, gdzie realizowana jest większość transakcji BLIK – ale również przy przelewach na telefon czy wypłatach gotówki w bankomatach. Liczymy na dalszy dynamiczny rozwój tego standardu w Polsce – mówi Piotr Puchalski, przewodniczący rady nadzorczej PSP.

BLIK został uruchomiony w lutym 2015 roku. Korzysta z niego ponad 3,5 miliona klientów Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, Orange Finanse, PKO Banku Polskiego, Inteligo, Getin Noble Banku i T-Mobile Usługi Bankowe. BLIKIEM można płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz wypłacać gotówkę w większości bankomatów. System oferuje też płatności P2P, bezpośrednio na numer telefonu.

Podstawowe informacje o systemie płatności BLIK

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). BLIK przyczynia się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce i jest istotnym elementem procesu budowy cyfrowego Państwa. PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIK mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Bankowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

PSP