:Dobry Znak od Mastercard nagrodzony podczas prestiżowego festiwalu Golden Drum

Z rynku

Realizacja kampanii :Dobry Znak na ul. Puławskiej w Warszawie
Źródło: Mastercard

Kampania :Dobry Znak, realizowana w Polsce przez Mastercard we współpracy z McCann Worldgroup, została nagrodzona złotem w kategorii „Efektywność” na 25. Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Golden Drum.

:Dobry Znak to inicjatywa, która ma na celu wsparcie najemców i właścicieli lokali handlowo-usługowych w projektowaniu i produkcji witryn oraz szyldów #Mastercard #DobryZnak

Ponadto, kampania znalazła się w ścisłym gronie finalistów również w dwóch innych kategoriach: „Outdoor” oraz „Zasięg”.

Tegoroczna edycja Golden Drum odbyła się w dniach 17-19 października w Portoroz, w Słowenii. Główne nagrody zostały rozdane w ostatnim dniu wydarzenia, w czasie gali Golden Drum Grand Award. Organizowany od 2004 r. festiwal jest jednym z największych i najważniejszych wydarzeń branży reklamowej, punktem styku kreatywności i różnych kultur. W tym roku do konkursu zgłoszono niemal 1200 prac z 28 krajów.

Wsparcie najemców i właścicieli lokali handlowo-usługowych

:Dobry Znak to inicjatywa, która ma na celu wsparcie najemców i właścicieli lokali handlowo-usługowych w projektowaniu i produkcji witryn oraz szyldów – jednych z najbardziej zauważalnych elementów przestrzeni publicznej. Platforma Dobryznak.org jest przeznaczona dla właścicieli małych firm i zawiera porady z zakresu marketingu i zarządzania witrynami lokali użytkowych. Akcji towarzyszył ogólnopolski konkurs dla przedsiębiorców, w którym główną nagrodą były renowacje szyldów przeprowadzone przez stowarzyszenie Traffic Design. Nowe szyldy sklepu czy punktu usługowego mają pomóc w przyciągnięciu klientów, co z kolei przekłada się na rozwój biznesu przedsiębiorcy. Mastercard oferuje ponadto pomoc właścicielom sklepów przy wdrożeniu infrastruktury do akceptacji płatności bezgotówkowych.

Poprawa jakości wizualnej przestrzeni publicznej

Aby wyróżnić się na tle konkurencji, przedsiębiorcy często inwestują w kolorowe, duże szyldy, potykacze czy inne elementy promocyjne. Efektem takich działań jest estetyczny bałagan, który przeszkadza zarówno mieszkańcom, jak i urzędnikom. Coraz więcej polskich miast stara się uporządkować tę sytuację, wprowadzając uchwały krajobrazowe. Ich zapisy nakładają na użytkowników lokali obowiązek wpisania wyglądu witryn w założone przez ustawodawcę ramy.

– Nagrodę w kategorii “Efektywność” w czasie tak prestiżowego festiwalu jak Golden Drum przyjmujemy z nieskrywaną satysfakcją. Mastercard od lat wspiera przedsiębiorców w rozwoju ich biznesu i to oni są beneficjentami tej kampanii, ale nie tylko. Z perspektywy mieszkańców miast, bezcennym efektem akcji jest poprawa jakości wizualnej przestrzeni publicznej, a przyjemniejsze otoczenie pozytywnie wpływa na lokalną społeczność”- mówi Marta Życińska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią w Mastercard Europe.

Inicjatywę :DobryZnak przygotowaną przez Mastercard i McCann Worldgroup we współpracy z Miastodwa i Traffic Design, wspierają także stowarzyszenia: Miasto Jest Nasze, Miasto moje, a w nim, a także Polish Graphic Design Awards.

Źródło: Mastercard

 

Udostępnij artykuł: