Dom marzeń – jak chcą mieszkać Polacy?

Polecamy

Mieszkanie czy dom? Jak duży metraż? Ile pokoi? Przed tymi pytaniami staje każdy, kto poszukuje swoich czterech kątów. Westwing Home & Living przeprowadził badanie, w którym zapytał Polaków, o jakim lokum marzą.

Mieszkanie czy dom? Jak duży metraż? Ile pokoi? Przed tymi pytaniami staje każdy, kto poszukuje swoich czterech kątów. Westwing Home & Living przeprowadził badanie, w którym zapytał Polaków, o jakim lokum marzą.

Jak pokazują wyniki sondażu marzeniem zdecydowanej większości Polaków jest dom wolnostojący - na tę odpowiedź wskazało aż 60% ankietowanych. Często w naszych wyobrażeniach pojawia się także mieszkanie w lofcie (13%), kamienicy (12%) i apartamentowcu (10%). Rzadko jako miejsce idealne wskazujemy dom w zabudowie szeregowej (3%) bądź w zabudowie bliźniaczej (2%).

W badaniu przeprowadzonym przez Westwing Home & Living Polacy zostali także zapytani o preferowaną wielkość mieszkania lub domu. Okazuje się, że najczęściej marzymy o metrażu od 100 do 150 m kw. - na tę odpowiedź wskazało 34% ankietowanych. Dwóch na dziesięciu Polaków chciałoby mieszkać we wnętrzach o powierzchni 80-100 m kw., podobny odsetek rodaków marzy o większej przestrzeni do życia: 150-200 m kw. Rzadko myślimy o bardzo dużym metrażu, powyżej 200 m kw., ale i o jednym z najbardziej powszechnych w Polsce - 60-80 m kw. (po 10%).

W badaniu ankietowani wskazywali również, ile pokoi liczy lokum, w którym mieszkają obecnie. Ponad połowa rodaków żyje w 2- lub 3- pokojowych mieszkaniach (53%), 16% rodaków ma do dyspozycji 4 pokoje. Co ciekawe - jak dowodzą wyniki sondażu - trzech na dziesięciu Polaków mieszka we wnętrzu składającym się z 5 lub większej liczby pokoi.

150317.dom.02.550x

- Polacy, chcąc wcielić w życie swoje marzenia, coraz częściej decydują się na zakup domu lub dużego mieszkania. Przy rosnących wynagrodzeniach decyzjom takim sprzyjają stosunkowo niskie ceny, tanie kredyty oraz przeciętnie niższa stawka za metr kwadratowy przy wyższym metrażu - komentuje wyniki badania Marta Suchodolska, Dyrektor ds. Stylu Westwing Polska.

Źródło: Westwing Home & Living

Udostępnij artykuł: