E-commerce: 60% internautów ogląda TV i jednocześnie szuka informacji o produktach w sieci

Raporty

Już 83 proc. polskich internautów korzysta z sieci podczas oglądania TV, a 3 na 5 szuka wówczas informacji o produktach czy usługach. Takie postępowanie nazywane jest multiscreeningiem. Jednym z narzędzi umożliwiających dotarcie do użytkowników, korzystających w ten sposób z internetu, jest reklama osobista. Według najnowszych badań, stosuje je już 84 proc. marketerów z USA. Czy polskie firmy będą potrafiły wykorzystać nadarzającą się okazję?

Najnowsze badanie IAB Polska zwraca uwagę na internautów powyżej 15 roku życia, którzy oglądając telewizję, jednocześnie korzystają z sieci. Co ważne, większość z nich szuka wtedy informacji o markach. To bardzo perspektywiczna grupa dla firm, które mogą już dziś docierać do nich ze spersonalizowanymi przekazami reklamowymi (przy użyciu programmatic). Taka forma promocji cieszy się dużą popularnością na Zachodzie, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Sam tylko Procter & Gamble zapowiedział niedawno, że do końca tego roku planuje wyemitować aż 70 proc. reklam internetowych przy wykorzystaniu technologii RTB.

Potencjał w mobile

Marketerzy ze Stanów Zjednoczonych nie ograniczają się jednak tylko do klasycznych rozwiązań. Coraz częściej stosują reklamę w modelu osobistym kierowaną do właścicieli urządzeń mobilnych, które są ważnym elementem multiscreeningu. – Według raportu AOL Platforms, taka reklama cieszy się zainteresowaniem 60 proc. specjalistów od marketingu internetowego. Wybór tego kanału nie jest przypadkowy. Klienci podczas robienia zakupów w internecie nie korzystają już wyłącznie z komputerów, ale coraz częściej ze smartfonów i tabletów. Ponadto reklama mobilna w modelu osobistym jest nawet 4-krotnie skuteczniejsza od klasycznej reklamy mobilnej – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Nowe formaty – większe możliwości

Kwestią czasu jest wykorzystanie reklamy osobistej w połączeniu z innymi formatami reklamowymi,  które rozszerzą możliwości promowania towarów i usług. Firmy już dziś eksperymentują z treściami wideo. Nie są to jednak wyłącznie materiały zamieszczane na stronach internetowych. – Reklama dostosowana do zainteresowań i preferencji klientów może być wyświetlana również w telewizji. Prowadzone są również testy narzędzi analitycznych, mierzących wpływ reklamy telewizyjnej na aktywności konsumentów w internecie oraz na ich zakupy w sklepach tradycyjnych – tłumaczy Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Choć w  Polsce reklama osobista dopiero toruje sobie drogę do świadomości marketerów, to według ostatniego badania przeprowadzonego na zlecenie Sociomantic Labs, już 16 proc. rodzimych z nich zna definicję lub korzysta z reklamy osobistej. Firmy coraz częściej zauważają konieczność wdrażania tego typu działań do swoich planów marketingowych. Na znaczeniu zyskuje również reklama mobilna. Przewiduje się, że w okresie najbliższych kilku lat, reklama dostosowana do preferencji i zainteresowań klientów, będzie jednym z najważniejszych elementów działań promocyjnych.

Źródło: Sociomantic Labs

Udostępnij artykuł: