e-Prawnik. Nowa usługa dla klientów firmowych w PKO BP

Z rynku

Oddział PKO BP
Źródło: PKO BP

Klienci segmentu MSP otrzymają pilotażowo dostęp do nowej usługi w kanałach zdalnych: e-Prawnika. Narzędzie opracowane przez start-up TuPrawnik i dostosowane do potrzeb klientów banku pozwala na całkowicie zdalne, szybkie i kompleksowe rozwiązanie problemu prawnego. Usługa wpisuje się w scenariusz digitalizacji, zarówno oferty banku, jak i otoczenia gospodarczego, w którym funkcjonują nasi klienci.

Klienci segmentu #MSP otrzymają pilotażowo dostęp do nowej usługi w kanałach zdalnych: #ePrawnika #PKOBP @PKOBP

– Chcemy zapewnić klientom kompleksową ofertę bankową, zintegrowaną z ofertą usług dodatkowych. e-Prawnik jest kolejnym elementem ekosystemu usług dodanych, który odpowiadana na potrzeby klientów firmowych. Naszym celem jest ułatwienie i uproszczenie przedsiębiorcom prowadzenia działalności gospodarczej. Usługi będą dostępne za pośrednictwem bankowości elektronicznej i strony Internetowej. W pierwszej kolejności będą dostępne dla klientów z segmentu mniejszych firm, o przychodach rocznych ze sprzedaży do 5 mln zł. – mówi Piotr Pazdan z Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

Obsługa prawna od ręki

Narzędzie e-Prawnik pomaga w krótkim czasie znaleźć prawnika, który wykona zleconą usługę prawną za z góry ustaloną cenę. Korzystając z platformy, klient otrzymuje oferty pomocy prawnej od prawników z najlepiej dopasowanymi specjalizacjami, z których może wybrać jedną, najbardziej odpowiadającą jego potrzebom.

Nowe rozwiązanie pomoże mniejszym firmom przełamywać bariery wzrostu. Jak pokazują analizy, przepisy i otoczenie prawne stanowią bowiem jedną z istotnych barier w rozwoju firm. Brak łatwego dostępu do wiedzy z zakresu obowiązujących regulacji zmusza wielu małych przedsiębiorców do korzystania z obsługi prawnej oferowanej przez podmioty zewnętrzne. Według dostępnych badań sytuacja ta dotyczy 1/4 firm mikro i ponad 1/3 firm małych.

Ekosystem usług dodatkowych dla firm

e-Prawnik to kolejne po e-Księgowości, asystencie firmowym i e-Sklepie rozwiązanie, które będzie tworzyło kompleksowy ekosystem usług dodatkowych dla MSP.  Udostępniona w drugiej połowie lutego e-Księgowość umożliwia m.in.: wygodne fakturowanie, zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, szybki dostęp do płatności, analizę bieżącej sprzedaży i kosztów oraz prognozowanie wydatków. Działający z kolei od września 2018 roku asystent firmowy umożliwia wgląd do kluczowych danych: przepływy na koncie, koszty i przychody działalności, a dzięki połączeniu z kalendarzem zdarzeń i spotkań przypomina m.in.: o konieczności opłacenia ZUS, czy złożenia deklaracji VAT. Natomiast przedsiębiorcy, którzy planują rozpoczęcie sprzedaży na szerszą skalę w Internecie mogą skorzystać z gotowych szablonów e-Sklepu lub stworzyć witrynę według własnego projektu. Platforma jest zintegrowana ze wszystkimi największymi systemami płatności internetowych, a także z wieloma firmami przewozowymi i kurierskimi.

PKO Bank Polski stawia na innowacje

PKO Bank Polski stawia na innowacje, a realizację tego celu ułatwia działająca w banku platforma rozwoju nowoczesnych technologii „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. Przy jej pomocy bank poszukuje i rozwija perspektywiczne rozwiązania, angażując do tego ekosystem start-upów i fintechów. Bank posiada pełną infrastrukturę umożliwiającą wdrożenia – doświadczonych ekspertów, środowisko testowe, utworzony w 2018 roku fundusz Venture Capital oraz program akceleracji dla start-upów

Tu Prawnik jest kolejnym start-upem, który zdecydował się rozwijać pod skrzydłami banku. Dotychczas z możliwości współpracy z PKO Bankiem Polskim skorzystało kilkanaście młodych firm. Wśród nich jest m.in. polsko-brytyjska spółka Coinfirm umożliwiająca weryfikację autentyczności dokumentów bankowych w technologii Blockchain czy IC Solutions, dostarczający narzędzie do utrwalania w formie elektronicznej tekstu pisanego za pomocą długopisu cyfrowego.

Udostępnij artykuł: