EDS raport: Co zmienić w samorządach?

EDS 2015

Od listopada 2014 do września 2015 r. trwały prace w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji oraz zespole ds. ustrojowych Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego - pod kierunkiem wiceministra MAiC, Marka Wójcika - nad sformułowaniem propozycji zmian ustrojowych dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego.

Agata Dąmbska

Pierwsza część tego dokumentu, zawierająca postulaty zgłaszane przez środowiska samorządowe (przede wszystkim reprezentowane przez korporacje: Związek Miast Polskich, Unię Metropolii Polskich, Związek Województw RP, Związek Gmin Wiejskich RP), organizacje pozarządowe (m.in. think tank Forum Od-nowa, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej), ośrodki akademickie (w tym Małopolska Szkoła Administracji Publicznej) czy niezależnych ekspertów specjalizujących się w zagadnieniach funkcjonowania sektora publicznego (m.in. Grzegorz Kubalski, Igor Zachariasz), została ogłoszona wiosną br. Jej kluczowe założenie głosi, że administracja powinna być sprawna i nowoczesna, aby stać się prawdziwym partnerem dla przedsiębiorców i organizacji społecznych oraz kreatorem rozwoju gospodarczego.

Dokument MAiC

Punktem wyjś...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI