Edukacja: Bezpieczeństwo w sieci – edukacja klienta

NBS 2016/07-08

Ostatnio bardzo dużo mówi się o bezpieczeństwie w sieci, także pod kątem nieustannej edukacji klientów w tym zakresie. Jest to o tyle ważne, że często kwestie cyberbezpieczeństwa są inaczej rozumiane przez bank, a już zupełnie inaczej przez klienta.

0001

Ostatnio bardzo dużo mówi się o bezpieczeństwie w sieci, także pod kątem nieustannej edukacji klientów w tym zakresie. Jest to o tyle ważne, że często kwestie cyberbezpieczeństwa są inaczej rozumiane przez bank, a już zupełnie inaczej przez klienta.

Daria Pawęda

Zgodnie z najczęstszą definicją cyberbezpieczeństwo to przede wszystkim zapewnienie ciągłości działania systemów teleinformatycznych oraz bezpieczeństwa ich funkcji i informacji w nich przetwarzanych, które rozumiane jest jako ciągłość funkcjonowania, brak nieautoryzowanego dostępu, wykorzystania, zmiany czy uszkodzenia bez względu na przyczynę.

Daria Pawęda, Dyrektor Bankowości Internetowej i Mobilnej w Banku BPS, odpowiedzialna za rozwój oraz utrzymanie bankowości elektronicznej. Absolwentka kierunku finanse i bankowość (specjalizacja bankowość) na Uniwersytecie Łódzkim, kierunku informatyka w biznesie (specjalizacja e-commerce) w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych oraz kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Uniwersytecie im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

A jak cyberbezpieczeństwo rozumie klient? Niewątpliwie to właśnie jest największe wyzwanie dla banków, tzn. nauczenie klientów, jak właściwie rozumieć kwestie cyberbezpieczeństwa i jak bardzo konkretnie dbać o bezpieczeństwo w sieci, czyli jak korzystać z informacji i ostrzeżeń, które banki im przesyłają. Znaczna część klientów już wie, że nie wolno nikomu ujawniać hasła, ale potrzebne jest stałe edukowanie, czego nie robić, a co robić, aby ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: