Edukacja: Powiedzieli

NBS 2018/02

Adam Glapiński prezes Narodowego Banku Polskiego Taki jest współczesny świat, a rewolucja cyfrowa do tego dołożyła dodatkową szybkość. Z każdego miejsca na świecie, za pomocą smartfonu dokonujemy operacji, przelewów, posługujemy się kontami,, robimy płatności, otrzymujemy należności. Im wcześniej ludzie będą się tego uczyć, tym lepiej. NBP ustawowo ma funkcję edukacyjną przypisaną sobie. Bardzo poważnie to traktujemy, wydatkujemy na ten cel sporo środków i staramy się docierać do wszystkich grup społecznych – od najmłodszych do najstarszych. Chcemy pokazywać, jak funkcjonuje współczesny świat i jak się zmienia. To, czego uczyliśmy jeszcze kilka lat temu, jest już często nieaktualne. Z jednej strony bankowość to biznes, ale z drugiej – wbrew temu, co niektórzy uważają – to instytucje pożytku publicznego. Gdy działa się na rynku i zbiera się doświadczenia, narasta świadomość, że trzeba coś dla swoich czy potencjalnych klientów robić – więcej niż doraźny biznes. Rozszerzanie obrotu bezgotówkowego leży w interesie banków – wszystkich banków – ale jednocześnie jest wkładem w rozwój cywilizacyjny Polaków i wszystkim się przydaje.

Mariola Szymańska-Koszczyc
wiceprezes Warszawskiego Instytutu Bankowości

Warszawski Instytut Bankowości wkracza w 25 rok funkcjonowania. Zastanawialiśmy się, co w tym momencie możemy dać naszym partnerom, klientom, osobom, którymi zajmowaliśmy się przez długie lata. Uznaliśmy, że to, co możemy zrobić, to to, co robimy najlepiej, czyli edukacja, praktyczna edukacja.

Krzysztof Pietraszkiewicz
prezes Związku Banków Polskich

W ostatnich dwudziestu kilku latach osiągnęliśmy w edukacji bardzo wiele, ale nasze doświadczenia i badania pokazują, że poziom wiedzy ekonomicznej niestety nie jest zadowalający. Ważne jest także to, że świat bardzo mocno przyspieszył. Pojawiły się nowe rozwiązania, usługi, produkty i nowe zagrożenia. W związku z tym jest dla ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI