EKF: jak pandemia COVID-19 zmienia nawyki klientów banków?
Z rynku
Pandemia przyspieszyła digitalizację w bankach i zmieniła nawyki ich klientów - szybko rośnie liczba użytkowników bankowości cyfrowej, a część z nich zapowiada, że także po pandemii zrezygnuje z wizyt w oddziałach i będzie korzystała tylko ze zdalnych kanałów - poinformował wiceprezes Banku Pekao Marek Tomczuk.

Pandemia przyspieszyła digitalizację w bankach i zmieniła nawyki ich klientów - szybko rośnie liczba użytkowników bankowości cyfrowej, a część z nich zapowiada, że także po pandemii zrezygnuje z wizyt w oddziałach i będzie korzystała tylko ze zdalnych kanałów - poinformował wiceprezes Banku Pekao Marek Tomczuk.
"Jeżeli patrzymy na użytkowników bankowości cyfrowej to liczba ta wzrosła w czasie COVID-19 o 40 proc. Blisko 70 proc. tych klientów deklaruje, że to będzie ich sposób bankowania także po pandemii" - powiedział Tomczuk podczas Europejskiego Kongresu Finansowego.
"Jednocześnie blisko 30 proc. deklaruje, że zdecydowanie ograniczy wizyty w oddziałach, a niektórzy podkreślają, że de facto zrezygnują z tych wizyt (...)" - dodał.
Pandemia akceleratorem zmian w zachowaniu klientów
Ocenił, że pandemia była akceleratorem zmian w zachowaniu klientów i banki obserwują teraz szybki wzrost liczby użytkowników bankowości cyfrowej. Dodał, że osoby, które po raz pierwszy skorzystały z rozwiązań cyfrowych w bankowości to grupa szacowana na około 20 proc.
"Czyli bardzo pokaźna liczba w tak krótkim czasie" - powiedział.
Polski sektor bankowy jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie
Jego zdaniem polski sektor bankowy jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie i banki poradzą sobie ze zwiększonym zainteresowaniem e-bankowością.
"To, co obserwujemy w ostatnich miesiącach, to na pewno bardzo silna potrzeba digitalizacji i trochę jej przedefiniowanie - już nie patrzymy na digitalizację jako tylko na kanał dystrybucji, kolejny kanał kontaktu z klientem, ale tak naprawdę na coś więcej - na coś, co usprawnia funkcjonalnie i umożliwia codzienną transakcyjność (...)" - powiedział Tomczuk.
Zobacz więcej najnowszych wiadomości o pandemii koronawirusa >>>
"Świat się zmienia bardzo szybko, zmieniają się nawyki klientów i ci, którzy nie będą za tymi nawykami nadążać, będą wypadać z gry" - dodał.