Emeryci – konsumenci, o których warto zabiegać

Firma / Multimedia

Marzena Rudnicka, Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej

Dlaczego przedsiębiorcy powinni zabiegać o zainteresowanie osób w wieku 55+ mówiła nam podczas Horyzontów Bankowości Marzena Rudnicka prezes zarządu Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej.

#Marzena Rudnicka: Jeśli coś jest dobre dla seniora, to okazuje się, że jest dobre także dla młodszych pokoleń #KIGS#HoryzontyBankowości

W Polsce jest już 12 mln osób w wieku 55+ mówi Marzena Rudnicka prezes zarządu Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej.

Jakie są potrzeby tej grupy konsumentów, jaki jest ich potencjał nabywczy – na te i na wiele innych pytań odpowiada raport Silver Book.

Z raportu wynika, że osoby osiągające wiek emerytalny zachowują swoje dotychczasowe zwyczje i przyzwyczajenia konsumenckie. To powoduje, że starsze  pokolenie, jako cała grupa wiekowa dość szybko się zmienia.

Stąd są bardzo istotne różnice między konsumentami w wieku 60 lat, a ich starszymi o 10 czy 15 lat kolegami.

Zaskakujący jest wynik badań, który pokazuje, że internauci z grupy 55+ częściej korzystają z bankowości elektronicznej niż młodsze pokolenia konsumentów. 64 procent seniorów ma rachunek  bankowy, ale prawdą jest , że ubankowienie osób po 70 roku życia jest znacznie niższe.

Firmy zaczynają doceniać starszych konsumentów.  Oferują coraz częściej produkty i usługi dostosowane do potrzeb tej grupy klientów. Zmieniają także język komunikacji.

Często okazuje się, że produkt stworzony specjalnie dla  seniorów  jest  produktem, który chętnie kupują młodsi konsumenci.

Źródło: aleBank.pl
Udostępnij artykuł: