Eurocash: podatek od sprzedaży detalicznej może wynieść 30 mln zł rocznie

Gospodarka

Pusty sklep
Fot. Pixabay.com

W ocenie Grupy Eurocash wyrok Sądu Unii Europejskiej, który stwierdził nieważność decyzji Komisji Europejskiej nakazującej zawieszenie wprowadzenia podatku od sprzedaży detalicznej w Polsce, jest pozytywną informacją dla małych przedsiębiorstw, poinformował dyrektor finansowy grupy Jacek Owczarek. Eurocash szacuje, że dla spółki wysokość tego podatku może wynieść ok. 30 mln zł rocznie.

Grupa #Eurocash: szacujemy, że wysokość podatku od sprzedaży detalicznej w naszym przypadku może wynieść około 30 mln zł rocznie #podatki #sprzedaż

“Uważamy, że dla wielu naszych klientów decyzja Sądu Unii Europejskiej w sprawie podatku od sprzedaży detalicznej jest pozytywną informacją. Wprowadzenie tego podatku ma za zadanie wspierać małe przedsiębiorstwa, co jest spójne z naszą misją. Od ponad 20 lat rozwijamy się, żeby wspierać niezależnych przedsiębiorców w walce z agresywnie konkurującymi sieciami dyskontów i hipermarketów. Te sieci od zawsze miały dostęp do know-how, zaplecza finansowego czy też wsparcia wielu globalnych producentów. My natomiast wraz z kilkoma naszymi konkurentami hurtowymi walczymy od lat o lepsze warunki zakupowe dla naszych klientów. Inwestujemy w innowacje, rozwijamy się, uzyskując efekt skali, zapewniamy przedsiębiorcom wsparcie marketingowe czy edukację. Decyzja Sądu UE oznacza, że niezależni przedsiębiorcy otrzymają teraz dodatkowe wsparcie, które ma na celu wyrównać różnice pomiędzy nimi, a wielkimi sieciami detalicznymi” – napisał w komentarzu Jacek Owczarek.

“My, jako Grupa Eurocash, oczywiście też będziemy musieli zapłacić nowy podatek – od realizowanej przez nas sprzedaży detalicznej. Szacujemy, że wysokość tego podatku w naszym przypadku może wynieść około 30 mln zł rocznie” – dodał dyrektor finansowy.

Czytaj także: Podatek od sprzedaży detalicznej: sąd UE uznał za nieważną decyzję KE >>>

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ok. 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: