Europa edukuje turystów

Finanse i gospodarka / Kadry

Do biur podróży w Polsce trafiły plakaty wydane przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe Europa, promujące wśród turystów zasady świadomego ubezpieczania się przed wyjazdem na urlop w Unii Europejskiej.

To finałowy etap akcji zainicjowanej przez Europę, której celem jest zwrócenie uwagi turystów na zakres wykupowanego ubezpieczenia.

Punkt wyjścia stanowiło badanie konsumenckie postaw Polaków wobec ubezpieczenia podczas podróży turystycznych, które na zlecenie ubezpieczyciela przeprowadził Instytut Badawczy IMAS w marcu 2011 r.

medrala.krzysztof.01.100x136

Krzysztof Mędrala (fot. tueuropa.pl)

„Okazało się, że ponad jedna czwarta spośród osób wybierających się za granicę nie wie, kto pokrywa koszty leczenia w krajach Unii. Nasza akcja „Urlop w Unii Europejskiej? Sprawdź swoje ubezpieczenie!” ma zwiększyć świadomość turystów w tym zakresie.” – mówi Krzysztof Mędrala, wiceprezes Europy.

Jak pokazało badanie, ogólne warunki ubezpieczeń czyta dokładnie zaledwie 30 proc. kupujących polisy. W przypadku zorganizowanych wyjazdów zagranicznych dodatkowe ubezpieczenie zamierza wykupić jedynie 18 proc. osób.

Przy wyjazdach indywidualnych, przygotowywanych bez udziału biur podróży, polisę wykupuje tylko niewiele ponad połowa ankietowanych. W obu tych przypadkach zakup ubezpieczenia odpowiednio dopasowanego do potrzeb turysty zapewnia właściwą ochronę, gdy zachodzi konieczność leczenia.

Akcja informacyjna „Urlop w Unii Europejskiej? Sprawdź swoje ubezpieczenie!” ma charakter cykliczny. Jej pierwsza edycja odbyła się w ub.r. Patronat objęła Polska Izba Ubezpieczeń, Polska Izba Turystyki oraz Biuro Szkód Ubezpieczeniowych i Assistance Coris Varsovie. Europa będzie kontynuować akcję edukacyjną w 2012 r.

Źródło: PIU

Udostępnij artykuł: