Fałszywe e-maile, oszuści podszywają się pod Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Bezpieczne Finanse / Bezpieczny Klient

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed fałszywymi e-mailami. Niektórzy z klientów w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją m.in. o niedopłacie składek i konieczności uregulowania w ciągu 24 h. ZUS przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych - czytamy w komunikacie ZUS.

Haker z laptopem i kartą kredytową w ręku na tle napisów: cyberatak
Cyberatak Fot. stock.adobe.com/vectorfusionart

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed fałszywymi e-mailami. Niektórzy z klientów w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją m.in. o niedopłacie składek i konieczności uregulowania w ciągu 24 h. ZUS przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych - czytamy w komunikacie ZUS.

Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: alert@zus.pl .

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych.

ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników

Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach.

Czytaj także: Dzień Bezpiecznego Komputera: jak chronić się przed wyłudzeniami w sieci?

Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu.

ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników.

Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych

Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.

Czytaj także: Fortinet Security Day: pandemia zmusiła firmy do większych wydatków na ochronę przed cyberprzestępcami

W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem:

22 560 16 00

lub

adresem mailowym cot@zus.pl.

Udostępnij artykuł: