Francuski MA FRENCH BANK rozpoczął swoją działalność korzystając z Platformy Ferryt

Finanse osobiste / Gospodarka / Technologie i innowacje

Francuski bank La Banque Postale należący do grupy La Poste – francuskiego operatora pocztowego – uruchomił nowy bank detaliczny pod nazwą MA FRENCH BANK. Przesłaniem banku jest być: mobilnym, cyfrowym i przyjaznym klientom.

Ferryt_Enterprise_Platform
Fot. DomData AG Sp. z o.o.

Francuski bank La Banque Postale należący do grupy La Poste – francuskiego operatora pocztowego – uruchomił nowy bank detaliczny pod nazwą MA FRENCH BANK. Przesłaniem banku jest być: mobilnym, cyfrowym i przyjaznym klientom.

#MAFRENCHBANK: Systemy informatyczne zbudowane zostały w oparciu o udostępnione przez polski mBank rozwiązanie o nazwie mBox #FerrytPlatform @dom_data @mBankpl

Oferta skierowana jest przede wszystkim do nowej generacji klientów korzystających z usług za pomocą urządzeń mobilnych. Bank silnie stawia na nowoczesność − poziom cyfryzacji realizowanych procesów sięga blisko 100 procent.

Nowy bank na francuskim rynku

Oferowane przez bank usługi dotyczą klasycznego zakresu bankowości detalicznej. Obejmują prowadzenie rachunków, obsługę zleceń i transakcji, obsługę produktów kredytowych i oszczędnościowych, a także kart płatniczych. Bank wprowadził także usługi dodane, m.in. dostępna będzie platforma crowdfundingowa.Nowa instytucja, po fazie testów z pracownikami grupy La Poste, zaoferowała już swoje usługi szerokiemu gronu klientów.

FERRYT – platforma do wielokanałowej obsługi klientów/procesów

Systemy informatyczne w MA FRENCH BANK zbudowane zostały w oparciu o udostępnione przez polski mBank rozwiązanie o nazwie mBox. Jest to zintegrowany zestaw rozwiązań informatycznych wraz z biznesowym know-how z zakresu bankowości detalicznej.Elementem wdrażanych rozwiązań informatycznych jest Ferryt Platform − zaawansowany system klasy BPM firmy DomData. Dzięki temu cyfryzacją objęte są praktycznie wszystkie procesy biznesowe w banku.Platforma Ferryt zapewnia możliwość automatyzacji i cyfryzacji m.in. procesów sprzedażowych (w tym wniosków internetowych i mobilnych) oraz obsługi posprzedażnej produktów i usług, zarządzania relacjami z klientem, procesów reklamacyjnych, obsługi rachunków. Cechą wyróżniającą system Ferryt jest możliwość uruchomienia procesów w trybie omnichannel.Platforma Ferryt od lat z powodzeniem funkcjonuje w wielu bankach i jest nieustająco rozwijana i dostosowywana do ich potrzeb.Procesy biznesowe dla MA FRENCH BANK zostały opracowane i zamodelowane przez firmę Accenture będącą głównym integratorem projektu. DomData dostosowała Ferryt do technicznych wymagań banku, dostosowała UI i świadczyła aktywne wsparcie dla zespołów wdrożeniowych w zakresie konfiguracji platformy i optymalizacji przebiegu procesów.

W oparciu o Ferryt zaimplementowano między innymi wnioski sprzedażowe i posprzedażowe udostępnione klientom poprzez kanały internet i mobile, które zostały także zintegrowane z bankowością internetową/mobilną MA FRENCH BANK.− Pracowaliśmy wspólnie z DomData z dużym zaangażowaniem i mamy w tej chwili wrażenie, że zbudowana została wartość unikalna na rynku francuskiej bankowości – mówi Laurent Peron, Project Manager wdrożenia systemu BPM w banku.

Kierunki ekspansji nowego banku

MA FRENCH BANK spodziewa się zainteresowania swoją ofertą przede wszystkim ze strony klientów szukających autonomii, szybkości, praktyczności i niezależności w korzystaniu z usług bankowych.Bank zachowuje  jednak przy tym uniwersalność. Klientom przyzwyczajonym do klasycznej, bezpośredniej „face to face” formy kontaktu udostępnia swoje usługi także za pośrednictwem francuskich urzędów pocztowych.Bank planuje dalszą ekspansję biznesową w oparciu o posiadaną technologię i jej dalszy rozwój. MA FRENCH BANK liczy na pozyskanie w ciągu najbliższych 5 lat ponad 1 000 000 klientów.Więcej informacji: https://domdata.pl/produkty/ferryt/
Źródło: aleBank.pl
Udostępnij artykuł: