Finanse osobiste: Nowe rozwiązania – nowe możliwości

BANK 2010/11

Ciężko dziś podbić rynek zwykłą kartą kredytową czy po prostu kontem bankowym. Aby zyskać nowego klienta, banki prześcigają się w oferowaniu nowoczesnych kart, które przestają służyć jedynie płaceniu w sklepie i wyjmowaniu pieniędzy z bankomatu.

Jacek Uryniuk

Bezpowrotnie minęły czasy, kiedy skutecznym wabikiem na nowego klienta była darmowa karta czy plastik, którym można bez opłat wyjąć pieniądze ze wszystkich bankomatów w kraju. Teraz mają to już prawie wszyscy, zatem aby pozyskać nowego klienta, trzeba iść dalej. Wydaje się, że najważniejszą nowością na rynku są obecnie karty zbliżeniowe. Możemy nimi płacić za codzienne zakupy bez marnowania czasu na autoryzację pinem czy podpisem. Zbliżamy kartę do specjalnego czytnika i po sprawie. Wcześniej trzeba tylko uprzedzić sprzedawcę, że będziemy płacić kartą zbliżeniową. Teraz dostępne są już takie karty debetowe i kredytowe. Ze względu na brak autoryzacji wprowadza się niskie limity dla pojedynczych transakcji, wynoszące zwykle 50 zł.

[alebankmodule origin="sms-dostep" par1="..."

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: