Forum Technologii Bankowych | Wydanie Specjalne | Banki z głową w chmurze

BANK 2020/08

Fot. Blue Planet Studio/stock.adobe.com

Do tej pory polscy kredytodawcy w niewielkim stopniu korzystali z mocy obliczeniowej w chmurze. Teraz powinno się to zmienić z korzyścią dla nich samych i ich klientów.

W XIX w. każda duża fabryka miała własne źródło energii. Dziś jest zupełnie inaczej – przedsiębiorstwa pozyskują energię od wyspecjalizowanych w jej produkcji i dystrybucji firm. W razie wzrostu albo spadku zapotrzebowania mogą łatwo odpowiednio zwiększyć albo zmniejszyć jej pobór. Korzystają z wiedzy wykwalifikowanych, doświadczonych pracowników firm energetycznych, nie muszą ponosić dużych wydatków inwestycyjnych na budowę własnego źródła energii ani poświęcać czasu na działalność, niebędącą ich podstawowym biznesem.

Podobne podejście można i warto zastosować wobec systemów IT, mocy obliczeniowych i baz danych, wówczas chmura obliczeniowa staje się odpowiednikiem elektrowni. Na razie jednak polskie banki w większości mają własne – trzymając się analogii – elektrownie. Dane Głównego Urzędu Statystycznego wskazują, że ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: