Fundacja Polska Bezgotówkowa partnerem strategicznym Programu Edukacyjnego „Warto Bezgotówkowo”!

Bezgotówkowo

Logo Fundacji Polska Bezgotówkowa
Logo Fundacji Polska Bezgotówkowa

Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała, że dołączyła jako partner strategiczny do Programu Edukacyjnego „Warto Bezgotówkowo”.

#Mieczysław Groszek: przez ostatnie miesiące do płatności bezgotówkowych przekonali się zarówno klienci, którzy chcieli się czuć bezpiecznie w sklepach i innych punktach usługowo-handlowych, jak i przedsiębiorcy, którzy chcieli odpowiadać na oczekiwania tych klientów #WartoBezgotowkowo @bezgotowkowa

Akcja #WartoBezgotowkowo jest inicjatywą Koalicji na Rzecz Obrotu Płatności Bezgotówkowych i Mikropłatności.

Tydzień Płatności Bezgotówkowych

W ramach prowadzonej kampanii organizowany jest Tydzień Płatności Bezgotówkowych, którego celem jest edukacja obywateli oraz zachęcanie do świadomego korzystania z bezgotówkowych instrumentów płatniczych.

Udział w Tygodniu Płatności Bezgotówkowych mogą wziąć zarówno osoby indywidualne, jak i przedsiębiorcy oraz instytucje publiczne. W tym roku Tydzień Płatności Bezgotówkowych przypada na 19 – 23 października.

-Wszyscy dobrze wiemy, że rok 2020 jest dla nas szczególny, ponieważ postawił przed każdym z nas szereg wyzwań, którym należało sprostać. W otaczającej nas przestrzeni publicznej mogliśmy zauważyć, że przez ostatnie miesiące do płatności bezgotówkowych przekonali się zarówno klienci, którzy chcieli się czuć bezpiecznie w sklepach i innych punktach usługowo-handlowych, jak i przedsiębiorcy, którzy chcieli odpowiadać na oczekiwania tych klientów – powiedział dr Mieczysław Groszek, prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Z badań profesora Michała Polasika z UMK w Toruniu wynika, że 38 proc. respondentów w trakcie epidemii COVID-19 częściej korzystało z płatności bezgotówkowych.

Natomiast aż 1/3 respondentów wskazała, że po zakończonej epidemii nowego koronawirusa zdecydowanie będzie płaciło bezgotówkowo.

-Pandemia COVID-19 obecna w naszym życiu już od ponad pół roku pokazała jak ważne były podejmowane od kilku lat działania edukacyjno-informacyjne w obszarze popularyzacji bezgotówkowych form płatności. Dzięki temu oraz przede wszystkim dzięki rosnącej dostępności do terminali płatniczych czy aplikacji mobilnych, dziś miliony Polaków, zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych gminach, coraz chętniej i aktywniej korzystają z tych rozwiązań – mówi Michał Polak, wiceprezes Warszawskiego Instytutu Bankowości, i dodaje:

– Jako Warszawski Instytut Bankowości, koordynujący od 2017 r. realizację kampanii „Warto Bezgotówkowo”, wspieraną zarówno przez m.in. Fundację Polska Bezgotówkowa, jak i administrację publiczną w tym m.in. Ministerstwo Finansów, mamy nadzieję na dalsze utrwalanie w świadomości społecznej, korzyści płynących ze stosowania szybkich i bezpiecznych – również w aspekcie zdrowotnym – form płatności.

#ZdrowoBezgotówkowo

-Te zmiany nawyków wymagają odpowiedniego wsparcia, edukacji społecznej – bo płatności bezgotówkowe się zmieniają. Dlatego też cieszę się, że również i w tym roku Fundacja Polska Bezgotówkowa będzie aktywnie wspierać i promować Tydzień Płatności Bezgotówkowych – dodał dr Mieczysław Groszek.

Fundacja Polska Bezgotówkowa rozpoczęła także drugą falę kampanii społecznej #ZdrowoBezgotówkowo, która przypomina klientom i przedsiębiorcom jak ważne jest przestrzeganie higieny, odpowiednich zachowań i nawyków, aby dbać o wspólne bezpieczeństwo siebie i innych w trakcie trwającej epidemii.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.polskabezgotowkowa.pl/zdrowobezgotowkowo.

Informacje o Tygodniu Płatności Bezgotówkowych oraz całej akcji #WartoBezgotówkowo można znaleźć na stronie internetowej: https://wartobezgotowkowo.pl/.

Udostępnij artykuł: