Gdzie chcieli pracować Polacy w 2018 roku?
Rynek pracy
Nawet kilkuset kandydatów w ubiegłym roku stawało do walki w rekrutacji na stanowiska młodszego specjalisty ds. administracji. Nie mniejszym zainteresowaniem cieszyły się oferty pracy w działach HR jako konsultant lub młodszy konsultant ds. rekrutacji. Szukający pracy lawinowo odpowiadali także na ogłoszenia związane z pracą w zawodzie managera ds. marketingu. Na jakie stanowiska najczęściej aplikowali Polacy w 2018 roku?

Nawet kilkuset kandydatów w ubiegłym roku stawało do walki w rekrutacji na stanowiska młodszego specjalisty ds. administracji. Nie mniejszym zainteresowaniem cieszyły się oferty pracy w działach HR jako konsultant lub młodszy konsultant ds. rekrutacji. Szukający pracy lawinowo odpowiadali także na ogłoszenia związane z pracą w zawodzie managera ds. marketingu. Na jakie stanowiska najczęściej aplikowali Polacy w 2018 roku?
Które stanowiska cieszyły się największym zainteresowaniem?
Peleton najpopularniejszych stanowisk, na które zgłaszało się kilkuset kandydatów otwiera młodszy specjalista ds. administracji. Według Iwony Biernat – Staweckiej, Specjalisty ds. rekrutacji Grupy Progres stanowiska administracyjne, zwłaszcza na niższych szczeblach, cieszą się niesłabnącą popularnością. Wpływ na to mogą mieć osoby dopiero rozpoczynające swoją ścieżkę kariery - corocznie rynek pracy zasila ponad 300 tys. absolwentów szkół wyższych, a ponad 1,2 mln osób jeszcze studiuje. Młodzi pracownicy oraz studenci poszukując pierwszej pracy, aplikują na stanowiska, którymi warto się pochwalić w CV. Z tego właśnie względu mniej doświadczeni kandydaci zwracają uwagę na szkolenia oferowane przez pracodawców oraz możliwą ścieżkę kariery.Popularne stanowiska menadżerskie
Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się również oferty pracy jako konsultant ds. rekrutacji i to bez względu na stopień zawodowy. Polacy chcieli być także managerami ds. marketingu, dyrektorami ds. strategii i rozwoju handlu oraz dyrektorami zakładów produkcyjnych. Ostatnia z dziedzin – produkcja budziła niesłabnące zainteresowanie zarówno w przypadku pracowników niższego jak i wyższego szczebla. –Stanowiska menadżerskie, takie jak manager ds. marketingu, dyrektor ds. strategii i rozwoju handlu oraz dyrektor produkcji są pożądane przez wielu kandydatów. Jako rekruter obserwuję dwie tendencje. Po pierwsze, osoby aplikujące na wyższe stanowiska są bardziej otwarte na rozmowy o zmianie pracy. Po drugie, awansu oczekują już przedstawiciele pokolenia Y, a niestety stanowiska menadżerskie są obsadzone przez pokolenie X, stąd też widać spore zainteresowanie stosunkowo młodych, ale doświadczonych pracowników, ogłoszeniami o pracę na wyższych szczeblach – zaznacza Iwona Biernat – Stawecka.
Źródło: Grupa Kapitałowa Progres