Getin Bank: paragony przechowasz w smartfonie

Bankowość

Platforma do płatności mobilnych Getin Mobile wzbogaciła się o nową, użyteczną funkcję - rejestrowanie paragonów i innych dowodów zakupu. Wystarczy niezwłocznie po dokonaniu płatności zrobić zdjęcie paragonu, a system automatycznie umieści fotografię w archiwum i przyporządkuje do konkretnej płatności.

Paragony fiskalne stanowią dziś podstawę reklamacji w znacznej części przypadków; karty gwarancyjne wydawane są raczej przy zakupie produktów droższych, jak samochody czy duży sprzęt RTV i AGD. Przechowywanie dziesiątków paragonów z różnych sklepów jest jednak dość kłopotliwe. Wydruki blakną, co sprawia że nawet po kilku miesiącach odczytanie ich treści staje się po prostu niemożliwe. Do niedawna najprostszym sposobem było skserowanie paragonu – co tylko zwiększało stertę niepotrzebnych papierów. Dowodom zakupu robiono również cyfrowe zdjęcia.

W tym ostatnim kierunku idzie rozwiązanie wprowadzone niedawno przez Getin Noble Bank. Jednak aplikacja mobilna tego banku umożliwia znacznie więcej niż tylko zrobienie fotki paragonu i zapisanie jej w pamięci smartfona. Jeśli zdjęcie zostanie zrobione bezpośrednio po transakcji opłaconej przy pomocy Getin Mobile, system przyporządkuje paragon do konkretnej płatności. Składając reklamację, można wydrukować jednocześnie skan paragonu i potwierdzenie zapłaty. Taki zestaw stanowi podstawę do złożenia reklamacji zgodnie z obowiązującym prawem – zamiast oryginalnego paragonu wystarczy przedstawić inny dowód, w sposób jednoznaczny potwierdzający dokonanie zakupu w określonym punkcie.

Podobnie jak inne funkcjonalności Getin Mobile, również archiwizowanie paragonów odbywa się w sposób intuicyjny i przyjazny dla użytkownika. Na głównej stronie aplikacji pojawił się nowy kafelek o nazwie “Paragony”. Po jego dotknięciu przechodzimy do funkcji archiwizowania – której obsługa jest równie prosta co zrobienie zwykłego zdjęcia “komórką”. Obraz paragonu jest automatycznie przypisywany do ostatniej transakcji dokonanej przy użyciu Getin Mobile – dlatego z funkcji tej korzystać można tylko w przypadku, kiedy płatność dokonywana jest z konta Getin Banku. Po zarchiwizowaniu paragonu użytkownik może skorzystać ze specjalnego organizera – na przykład po to, by dodatkowo opisać dokonaną transakcję, usunąć niepotrzebne kopie paragonów lub wydrukować potwierdzenie zakupu.

Archiwizacja paragonów wpisuje się w strategię Getin Banku; również wprowadzone wcześniej funkcje, takie jak wykorzystujące kody QR Fotopłatności czy logowanie przy pomocy “wężyka”, wychodzą naprzeciw oczekiwaniom tych klientów, którzy w systemach płatności elektronicznej cenią sobie prostotę i intuicyjność. Optymalne wykorzystanie technologii mobilnych w produktach bankowych przez Getin Bank zostało wyróżnione w ubiegłym roku prestiżową nagrodą Banking Technology Awards.

Karol Jerzy Mórawski

Udostępnij artykuł: