Getin Bank wprowadził usługę potwierdzanie tożsamości mojeID

Bezpieczne Finanse / Z rynku

Klienci Getin Banku mogą już skorzystać z usługi mojeID zarządzanej przez KIR, która daje możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości klientów.

mojeID w GNB
Źródło: KIR

Klienci Getin Banku mogą już skorzystać z usługi mojeID zarządzanej przez KIR, która daje możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości klientów.

mojeID umożliwia weryfikację tożsamości osoby fizycznej z wykorzystaniem bankowości elektronicznej, przy pomocy danych uwierzytelniających dostawcy tożsamości – banku. Potwierdzając swoją tożsamość z wykorzystaniem mojeID, można zrealizować wiele spraw i formalności, które dotychczas wymagały osobistej wizyty u dostawcy lub przesyłania dokumentów za pośrednictwem kuriera.

Getin Bank jest kolejnym bankiem, który dołączył do grona dostawców tożsamości w ramach mojeID. Dotychczas do mojeID przystąpiły mBank S.A., PKO Bank Polski, Bank Pekao S.A.ING Bank Śląski oraz banki spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS i SGB-Bankiem.

Czytaj także: mojeID w mBanku >>>

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się wprowadzić kolejną usługę umożliwiającą naszym klientom zdalne potwierdzanie tożsamości, które jest niezbędne dla sprawnego funkcjonowania w dynamicznie rozwijającym się świecie cyfrowym. To szczególnie istotne w obecnej sytuacji, kiedy wszyscy staramy się minimalizować kontakty i zachowywać dystans społeczny – mówi Wojciech Tomasik, Członek Zarządu Getin Noble Bank S.A.

Wdrażanie nowych technologii i udostępnianie naszym klientom nowoczesnych usług to część naszej strategii.

– mojeID to wygodne i komfortowe, ale przede wszystkim bezpieczne rozwiązanie. Jesteśmy przekonani, że nasi Klienci będą z niego chętnie i często korzystać - dodaje.

Digitalizacja procesów

– Jako firma technologiczna, tworzymy i dostarczamy innowacyjne rozwiązania służące rozwojowi cyfrowej gospodarki, co jest naszym celem biznesowym. Digitalizacja procesów, zarówno w obszarze komercyjnym, jak i publicznym wymaga stosowania zdalnej identyfikacji, podpisu elektronicznego oraz wszelkiego rodzaju narzędzi służących elektronicznemu obiegowi dokumentów. Z satysfakcją obserwujemy tak intensywny rozwój usługi mojeID, która jest już dostępna dla klientów firm z wielu różnych sektorów gospodarki – mówi Wojciech Pantkowski, Wiceprezes Zarządu KIR.

Bank planuje udostępnienie usługi również dla sektora administracji publicznej

Klienci Banku mogą korzystać z mojeID w ramach usług online oferowanych przez komercyjnych dostawców, którzy są już uczestnikami mojeID. W kolejnym etapie Bank planuje udostępnienie usługi również dla sektora administracji publicznej. W tym zakresie prowadzone są prace nad przygotowaniem do integracji z Węzłem Krajowym (Login.gov.pl) oraz Profilem Zaufanym, co pozwoli klientom Banku na wykorzystywanie mojeID również do uwierzytelnienia się w ramach spraw załatwianych w urzędach i systemach administracji publicznej.

Udostępnij artykuł: