Getin Noble Bank już w kwietniu zaoferuje zakup polisy w bankowości mobilnej

Z rynku

Getin Noble Bank
Fot. Getin Noble Bank

Getin Noble Bank (GNB) planuje na ten rok wprowadzenie nowych rozwiązań do bankowości mobilnej. W kwietniu bank zaoferuje m.in. możliwość zakupu podróżnej polisy ubezpieczeniowej przy użyciu smartfona. Dostawcą usługi będzie jedna z wiodących firm ubezpieczeniowych w kraju. W najbliższych tygodniach bank przeprowadzi również integrację Apple Pay z aplikacją mobilną banku, poinformował członek zarządu GNB Tomasz Misiak.

#GetinNobleBank planuje na ten rok wprowadzenie nowych rozwiązań do bankowości mobilnej #GNB

“Getin Noble Bank każdego roku wzmacnia funkcjonalności w bankowości mobilnej, podąża za nowymi rozwiązaniami, jak Google Pay, Apple Pay czy Garmin Pay. Wprowadzamy różnego rodzaju wallety, które umożliwiają klientowi choćby proste zakupy w internecie. Natomiast to, czym będziemy starali się klientów zainteresować w 2019 roku to dodatkowe rozwiązania, takie jak choćby możliwość kupowania polis ubezpieczeniowych w bankowości mobilnej. To będzie rozwiązanie, które już w tej chwili wdrażamy i będzie dostępne w ciągu najbliższych tygodni” – powiedział Misiak.

Integracja Apple Pay z aplikacją mobilną

Bank przeprowadzi w najbliższych tygodniach również integrację Apple Pay z aplikacją mobilną. W ub. tygodniu GNB udostępnił fintechom możliwość korzystania z testowego API, co umożliwi im płynną integrację ze stosowanymi przez bank rozwiązaniami technologicznymi.

W jego ocenie, bankowość – podobnie jak inne dziedziny życia – zmierza i nadal będzie zmierzała w stronę personalizacji i uproszczenia.

“Odchodzimy od skomplikowanych regulaminów promocji w stronę rozwiązań przejrzystych dla klienta – i to jest jeden trend, w którym również nasz bank podąża. Z drugiej strony, widoczny jest trend personalizacji oferty – wykorzystując wiedzę o kliencie, jaki on jest, jaki ma styl życia – staramy się dopasować ofertę i dostarczać ją w odpowiednim momencie. To jest najważniejszy trend, który teraz się pojawia” – powiedział Misiak.

Banki koncentrują się na jakości obsługi

Zwrócił uwagę na fakt, że liczba klientów w sektorze bankowym raczej nie zmienia się, w związku z czym banki koncentrują się na jakości obsługi.

“W tej jakości wyróżniłbym taki element, jak doświadczenie klienta w relacjach z bankiem. Bankowość będzie się zmieniała bardziej w kierunku jak najlepszych doświadczeń klienta, niż mnożenia ofert i bardziej skomplikowanych komunikatów marketingowych. Podstawowa rzecz, to zaskoczyć klienta dobrą ofertą, a później to, co jest najbardziej istotne – zapewnić wysoki poziom obsługi, bo tylko to decyduje, czy klient zostanie z nami, czy szuka innego partnera biznesowego”- zaznaczył członek zarządu GNB.

Wskazał, że banki starają się bardzo szybko reagować na zmieniające się sposoby funkcjonowania ludzi – starają się dbać o jak najlepszy “user experience” i o to, by jak najmniej czasu zajmować klientowi.

Oddziały banków nie znikną z polskich ulic

Według Misiaka, myśląc o bankowości za kilka lat, trudno sobie wyobrazić pójście inną drogą niż bankowość internetowa, a szczególnie mobilna. Wskazał, że oddziały bankowe co prawda nie znikną zupełnie z ulic miast, ale ich rolą będzie raczej inicjowanie relacji z klientem, doradztwo.

“Oddziały znikają z naszych ulic, ale nadal odgrywają ważną rolę w nawiązywaniu pierwszej relacji – otwarcia rachunku, czy choćby dają możliwość zapoznania się z ofertą. Dziś oddział ma bardzo istotną rolę kontaktu z klientami, ale nie jest wiodącym sposobem ani komunikacji, ani procesów zakupowych” – powiedział.

“Jeżeli rozmawiamy o trendach za kilka lat to to, co mamy w smartfonie – będzie wiodącym sposobem bankowania” – podkreślił.

Getin Noble Bank powstał w wyniku połączenia Getin Banku i Noble Banku w 2010 roku. Jest kontrolowany przez Leszka Czarneckiego i notowany na GPW.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: