Giełda: Forex – patrz, ile ryzykujesz

KF 2014.07-09 (lipiec - wrzesień 2014)

Rynek walutowy to czasami miejsce niewykorzystanych szans. Bo między dobrym pomysłem a jego właściwą realizacją zwieńczoną finansowym sukcesem przestrzeni jest wiele. Zbyt często wypełniają ją błędy, efektem czego jest duże rozczarowanie inwestorów tym rynkiem. Zobaczmy, w czym tkwi problem.

Marek Rogalski

Zastanów się, czy potrafisz oszacować wartość jednego pipsa dla pozycji, którą już posiadasz lub zamierzasz otworzyć? Odpowiedź na to pytanie powinien znać każdy, kto zamierza zarabiać, a nie bawić się na foreksie. Inaczej nie będziemy w stanie skalkulować ponoszonego przez nas ryzyka i w efekcie szybko stracimy pieniądze, niezależnie od tego, że możemy mieć rację, co do kierunku trendu.

Jak zatem podejść do tego prawidłowo? Pips to minimalny krok notowań par walutowych, chociaż coraz częściej zdarza się, że podaje się notowania do piątego miejsca po przecinku, czyli do dziesiątych pipsa. Aby sobie to lepiej uzmysłowić, warto zapisać sobie na kartce liczbę 0,0001. Jeden pips będzie nim dla EUR/USD, EUR/PLN czy AUD/...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: