Gorące Polaków wakacje. Podsumowanie wakacyjnych interwencji assistance

Finanse i gospodarka

Polacy coraz chętniej korzystają z ofert linii lotniczych oraz biur podróży i sięgają po ubezpieczenia podróżne. Według Ogólnopolskiego Badania Assistance, 62% podróżujących Polaków wykupuje polisę na czas wyjazdu zagranicznego. Jak i gdzie Polacy najczęściej korzystali z pomocy ubezpieczycieli?

Polacy coraz chętniej korzystają z ofert linii lotniczych oraz biur podróży i sięgają po ubezpieczenia podróżne. Według Ogólnopolskiego Badania Assistance, 62% podróżujących Polaków wykupuje polisę na czas wyjazdu zagranicznego. Jak i gdzie Polacy najczęściej korzystali z pomocy ubezpieczycieli?

Według statystyk Europ Assistance Polska najwięcej zgłoszeń w okresie wakacyjnym było w Chorwacji - aż 18% wszystkich spraw. Drugim najpopularniejszym kierunkiem okazały się Niemcy, gdzie miało miejsce 10% interwencji. Z kolei w Bułgarii i Grecji pomocy potrzebowało po 9% ubezpieczonych, a we Włoszech i Hiszpanii - po 7%.

- Zauważyliśmy spadek liczby spraw z krajów egzotycznych. Wydaje nam się, że Polacy bardziej świadomie przygotowują się do podróży do krajów egzotycznych, szczepią się i stosują zalecenia zdrowotne - wyjaśnia Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska. 

Kolejnym powodem spadku liczby interwencji w tych krajach może być też epidemia wirusa Ebola, która ma miejsce w Afryce Zachodniej i związana z tym obawa podróżujących przed zarażeniem na lotniskach i w innych skupiskach ludzi.

Firma najczęściej organizowała pomoc medyczną i zwracała koszty leczenia, co stanowiło 67% wszystkich interwencji w ramach assistance podróżnego. Konsultacji medycznej potrzebowało 8% klientów, zaś 6% wymagało leczenia ambulatoryjnego. Polisa ubezpieczenia podróżnego okazała się bardzo pomocna w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu - 5% interwencji oraz  utraty lub zagubienia bagażu - 3%.

Polacy, którzy decydowali się na podróże samochodem, również mogli liczyć na pomoc w razie awarii lub kolizji. W takiej sytuacji firma najczęściej organizowała usprawnienie na miejscu zdarzenia, co stanowiło ok. 70% interwencji w ramach assistance samochodowego. W ponad połowie spraw (53%), niezbędne było holowanie pojazdu, a 12,5% klientów skorzystała z wynajmu pojazdu zastępczego. W 3% spraw, firma organizowała zakwaterowanie lub kontynuację podróży innymi środkami transportu (pociągiem lub taxi). Polacy najczęściej zmagali się z awariami silnika - 35% wezwań. Drugą co do częstości przyczyną wezwań assistance były niestety wypadki i kolizje (14%).

- Coraz lepsze drogi w kraju i przyjaźniejsza kierowcom infrastruktura zachęca do podróży po Polsce. Warto pamiętać o wykupieniu odpowiedniej polisy wraz z assistance, by w razie nieprzewidzianej sytuacji mieć zagwarantowaną kontynuację podróży i bezpieczne dotarcie do celu - dodaje Joanna Nadzikiewicz.

Źródło: Grupa Europ Assistance

Udostępnij artykuł: