Gospodarka: Czy efektywna komunikacja wynagrodzeń jest możliwa?

KF 2013.04-06 (kwiecień - czerwiec 2013)

Komunikacja wynagrodzeń jest tematem niezwykle ciekawym, ale i frustrującym. Pewnie dlatego, że mało kto może tu mówić o sukcesie i większość organizacji nie radzi sobie z tematem. W globalnych badaniach Hay Group aż 2/3 organizacji ocenia swoją komunikację wynagrodzeń jako nieefektywną. Dotyczy to nawet organizacji wyróżnianych mianem najbardziej podziwianych firm przez magazyn Fortune.

Mirosława Kowalczuk

Choć filozofię wynagradzania ma większość organizacji, to posiadanie jej w formie oficjalnego dokumentu deklaruje już jedynie 62 proc. Podczas ostatniej konferencji Hay Group zapytaliśmy o to 100 przedstawicieli wiodących w Polsce organizacji i nasza próba wypada odrobinę lepiej. Posiadanie spisanej polityki deklaruje 71 proc. badanych. To zrozumiałe, że brak spisanej polityki utrudnia jej komunikację. Ale to nie oznacza, że jej spisanie oznacza zrozumienie.

Jedynie 30 proc. respondentów badania globalnego uznało, że polityka wynagrodzeń jest rozumiana przez większość pracowników. W Polsce zadaliśmy pytania trochę inaczej i trochę ponad połowa firm uważa, pracownicy znają swoje pakiety wynagrodzeń. Ta informacja może wyglądać pozytywnie, dopóki nie przeczytamy jej z drugiej strony: ok. 45 proc. firm twierdzi, że pracownicy ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: