Gotówka nadana na poczcie dotrze wszędzie

Z rynku

Bank Pocztowy
Fot. Bank Pocztowy

Poczta Polska, Bank Pocztowy i MoneyGram, globalna firma specjalizująca się w przekazach pieniężnych, uruchomiły usługę wysyłki pieniędzy z placówek pocztowych do ponad 200 krajów i terytoriów na świecie.

W ciągu zaledwie kilku minut środki wysłane w gotówce w placówkach Poczty Polskiej można odebrać w kraju przeznaczenia – w jednym z 350 000 punktów MoneyGram. Usługa pozwala także na wysłanie pieniędzy w placówce z rachunku bankowego prowadzonego w Banku Pocztowym. Koszt przelewu jest uzależniony od miejsca docelowego oraz kwoty.

– Nowa aktywność to rozwój strategii synergii usług grupy Poczty Polskiej. Zlecenie gotówkowe można złożyć w 4600 placówek pocztowych, a pieniądze trafią do praktycznie każdego kraju na świecie – informuje Robert Kuraszkiewicz, wiceprezes Zarządu Banku Pocztowego.

– Jest to poszerzenie portfolio finansowego Poczty Polskiej. Mamy już w ofercie bank mobilny EnveloBank, ubezpieczenia, kantor, e-płatności i logistykę gotówki – wylicza Grzegorz Kurdziel, członek Zarządu Poczty Polskiej.

W zamyśle decydentów Banku Pocztowego i Poczty Polskiej wprowadzana usługa ma być szczególnie atrakcyjna dla pracujących w naszym kraju Ukraińców.

– Już dziś nasza oferta dla tej grupy klientów jest konkurencyjna – dostępna jest strona www Banku Pocztowego w języku ukraińskim, ograniczyliśmy do jednego liczbę dokumentów wymaganych do otwarcia konta przez obywateli Ukrainy, udostępniliśmy dedykowany obsłudze w języku ukraińskim numer Contact Centre, a wkrótce w wybranych placówkach pojawią się znający także ten język doradcy klientów – mówi  Robert Kuraszkiewicz.

Oferta przygotowana przez Bank Pocztowy z myślą o obywatelach Ukrainy będzie dodatkowo promowana. Będą oni mogli na preferencyjnych warunkach cenowych (10 zł) wysyłać pieniądze na Ukrainę wygodnym przekazem MoneyGram z konta w ramach Programu „Premia za Transfer na Ukrainę”. Ponadto, informacje o ofercie Banku Pocztowego, Poczty Polskiej i MoneyGram pojawią się m.in. na bilbordach na trasie Ukraina-Polska, a w autokarach przemierzających tę trasę dystrybuowane będą ulotki w języku ukraińskim. Przeprowadzona zostanie także kampania online.

Marcin Złoch

Udostępnij artykuł: