Grupa Ubezpieczeniowa Europa wprowadza klik-reklamacje

Finanse i gospodarka

Grupa Ubezpieczeniowa Europa udostępniła swoim klientom narzędzie do zgłaszania reklamacji online.

Mogą z niego skorzystać poprzez stronę korporacyjną www.tueuropa.pl, gdzie znajduje się specjalny formularz ułatwiający komunikację z firmą. To kolejny krok Grupy Europa wzmacniający działania proklienckie – na początku tego roku firma wdrożyła system zgłaszania szkód i roszczeń online.

Nowe narzędzie umożliwia wybór obszaru, w zakresie którego klient chce złożyć e-reklamację, min. składka ubezpieczeniowa, realizacja odszkodowań i świadczeń, obsługa przez podmioty działające w imieniu Europy. Ułatwia to klasyfikację zgłoszeń, natomiast zakres danych personalnych, które klient wpisuje podczas wypełniania formularza, pozwala na jego szybką identyfikację.

Kanał online daje także możliwość dołączenia dokumentów, na które powołuje się klient w swojej reklamacji. Po wypełnieniu formularza osoba ta otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia w formie e-maila oraz sms-a. Wszystkie sprawy przekazywane są automatycznie do Departamentu Obsługi Reklamacji – mówi Alicja Hamkało, rzecznik prasowy Grupy Ubezpieczeniowej Europa.

Z narzędzia e-reklamacji można skorzystać wchodząc w zakładkę „Kontakt” na stronie www.tueuropa.pl, gdzie należy wybrać odpowiednią kategorię zapytania. Pojawiający się formularz sprawnie przeprowadzi klienta przez proces złożenia reklamacji. Konsument może wskazać preferowaną formę otrzymania odpowiedzi: elektronicznie lub pisemnie za pośrednictwem poczty.

Na początku br. Grupa Europa wdrożyła system zgłaszania e-szkód majątkowych, osobowych, finansowych i turystycznych w ramach polis zawartych w TU Europa oraz roszczeń z ubezpieczeń na życie w TU na Życie Europa. Aplikacja rejestruje zgłoszenie i automatycznie przekazuje je do realizacji. To efekt optymalizacji procesu obsługi klientów, który zwiększa komfort osób objętych ubezpieczeniem Europy. 

Z kolei w ub.r. Grupa Europa wdrożyła nowe funkcjonalności także do swojego sytemu transakcji internetowych dla partnerów dystrybuujących produkty ubezpieczeniowe. Ulepszenia te oznaczają dla klientów m.in. szybkie wprowadzanie zmian w ich polisach i krótki czas oczekiwania na wypłatę pieniędzy. Dzięki temu zwiększyła się efektywność korzystania z serwisu, a także usprawniło dysponowanie produktami inwestycyjnymi.

Grupa Ubezpieczeniowa Europa od 18 lat tworzy innowacyjne produkty ubezpieczeniowe dostosowane do potrzeb szerokiego grona klientów. Specjalizuje się w bancassurance – ubezpieczeniach sprzedawanych w powiązaniu z ofertą bankową. Jest częścią Talanx International i Meiji Yasuda, jednych z największych firm ubezpieczeniowych na globalnym rynku.

Źródło: TU na Życie Europa S.A.

Udostępnij artykuł: