GUS: poprawa nastrojów konsumenckich w kwietniu

Gospodarka

Wykres
Fot. Pixabay.com

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) wzrósł o 2,4 pkt proc. m/m i wyniósł plus 7,8 pkt w kwietniu br. (i wzrósł o 8,6 pkt proc. r/r), wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny i Narodowy Bank Polski.

#GUS: największy wzrost wystąpił w przypadku ocen obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju #BWUK #KoniunkturaKonsumencka #NastrojeKonsumentów #koniunktura @GUS_STAT

“Dla większości składowych wskaźnika odnotowano wartości wyższe niż przed miesiącem. Największy wzrost wystąpił w przypadku ocen obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 5,3 i 3,7 pkt proc.). Pogorszyła się natomiast ocena obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (spadek o 0,8 pkt proc.)” – czytamy w komunikacie.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,8 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca (i wzrósł o 8,8 pkt r/r) i ukształtował się na poziomie plus 5,7, podano także.

Co wpłynęło na wzrost wartości wskaźnika?

“Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składowe. Najwyższe wzrosty odnotowano w ocenach dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (odpowiednio o 4,6 i 2,8 pkt proc.)” – czytamy dalej w komunikacie.

Czytaj także: Polacy robią duże zakupy, bo wierzą, że będzie coraz lepiej  >>>

Od stycznia 2004 r. badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone jest z częstotliwością miesięczną – jako badanie wspólne GUS i NBP. W tym miesiącu przeprowadzono 1 357 wywiadów w okresie 3-12 kwietnia 2018 r. (w tym 93 metodą CATI).

Źródło: ISBNews

 

Udostępnij artykuł: