Horyzonty Bankowości 2013: Bank to za mało

BANK 2013/03

W czasach, gdy kredyt można zaciągnąć na Allegro, kartę kredytową dostać od Orange, a rozliczenia prowadzić za pośrednictwem Google czy Facebooka - sam szyld "bank" już nie wystarczy, żeby przyciągnąć klientów. Ba, niedługo nawet dwucyfrowe oprocentowanie ROR-ów może być zbywane wzruszeniem ramion.

Ewa Kadys

Wyłom uczyniło Tesco. Niespełna trzy lata temu sieć postanowiła zrobić użytek z lojalności Brytyjczyków, milionów klientów i rozbudowanego systemu lojalnościowego (6,5 mln aktywnych członków), by sprzedawać klientom produkty finansowe. Tym razem jednak nie chodziło o sojusz z szanowaną instytucją finansową, ale o wypromowanie własnej oferty.

Chwilę później swoją ofertę przedstawił Max & Spencer Bank, w międzyczasie za oceanem rozpoczęcie działalności obwieścił Apple Bank. Google i PayPal swoje banki w Holandii zarejestrowali już szmat czasu temu; teraz zamierzają je mocno promować.

Ale to ekspansja hipermarketów wytrąciła ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: